Gå til innhold

Syk i permisjonstiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg fødte min andre datter for 2 uker siden har eldste tuppa hatt diare, samboer hatt diare, jeg hatt brystbetennelse og eldste tuppa hatt feber. Vi har vært sammenhengende syke siden jeg kom hjem. Hadde aldri klart meg alene. Samboer har tatt 14 dager fødselspermisjon uten lønn. Han fikk sykemelding for de dagene han selv var syk. Har vi krav på noe de dagene jeg har vært syk? Mener jeg husker noe om at far kan få mors permisjon når hun er syk eller noe sånt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lurt å skaffe seg sykemelding hvis en blir syk i permisjonstiden, da kan far overta permisjonen.

Du kan sikkert søke på NAV og finne reglene der.

Skrevet

Ja, jeg gjorde det nå. Fant det i loven. Der stod det som eksempel at hvis mor brekker begge armene og ikke kan ta seg av barnet, kan permisjonen utsettes. Da er vel brystbetennelse bare bagateller, selv om det føltes ut som om jeg skulle stryke med :-) Skal til lege i morgen, får høre om det er noen vits i å få sykemelding. Var jo på legevakten på tirsdag, så da må jeg vel isåfall få sykemelding med tilbakevirkende kraft.

Skrevet

Jeg fikk isjias da tvillingene mine var 6. mnd. Da kunne jeg ikke ta meg av ungene og 3 uker ble lagt til i permisjonstiden.

Legen måtte sende en egen søknad på dette.

Skrevet

Men sykemelding blir jo uansett viktig fordi da kan ihvertfall far ta over permisjonen, selv om du ikke får lagt til ekstra tid i etterkant.

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...