Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Blir helt satt ut av hvor SINNA hun blir jeg! Det nyeste er at hun har begynt å SLÅ meg.. Nå har jeg vært veldig mye alene med hun i det siste pga mye jobb på samboeren min, og det er bare meg hun slår.. Hun ser på meg med DET blikket (hehe, litt latterlig er det jo også) også HYLER hun mens hun slår meg hardt i ansiktet. Jeg ser på hun og sier "Nei, Thea ikke slå Mamma". Enten så slår hun bare igjen, eller så koser hun meg etterpå.. Litt ettersom hvor sint hun er.. Hva kan jeg gjøre?! Farmoren min sier: "Du må slå igjen så ser hun hvor vondt det er!" Men DET skjer ikke!! Aldri om jeg slår ettåringen min.. Tror ikke hun forstår at jeg får vondt, men det er helt klart at hun forstår at hun ikke får lov til å slå... Er så redd for at hun skal bli en sånn "drittunge" som slår de andre barna, og er slem... Lettere frustrert her merker jeg.. Noen tips eller erfaringer med det samme taes imot med stor takk!
Gjest Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Har vært igjennom den perioden her også, er snart 1 år siden. Men jeg brukte å spille på empatien hans. Jeg lot som jeg gråt, sa "mamma fikk aue, det er ikke lov til å slå". Da så han på meg med sympati i blikket og kom og ga meg en klem. Det tok noen runder før han forsto at det ikke var lov, men han har aldri slått meg i ettertid. Og nei, det hjelper ikke å slå tilbake. Da vil hun jo tro at det er helt i orden å slå, for det gjør jo mamma også. Det er den generasjonen. Mamma har fortalt meg noen historier om hvordan ting ble taklet når jeg var liten, det ville jeg aldri gjort med mine egne barn. Lykke til : )
Gjest Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 Typisk at de i den perioden blir aldeles rasende. Mye frustrasjon fordi de ikke klarer å uttrykke seg og de blir sint for at de ikke får forklart seg. bare si som du sier, og ta henne vekk fra deg. For de aller fleste går det over.
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. juni 2008 Det skal jeg prøve The Crow m/spire! Hun pleier nemlig å kose meg etter hun har slått hvis jeg sier, "Ikke slå, bare kose" så det kan sikkert virke det du beskriver også! Takk for tips!
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. juni 2008 Godt å høre at det ikke er bare frøkna her i huset som blir sinna!
Mamsen87 :) Skrevet 19. juni 2008 #6 Skrevet 19. juni 2008 Her er vi igang med det samme! Han er også 15mnd. Han slår, lugger, biter og klorer meg. Men ikke pappan.. Jeg bare håper det gir seg etterhvert. Sier jeg nei, så ler han bare.
Gjest Skrevet 19. juni 2008 #7 Skrevet 19. juni 2008 Tror det er veldig vanlig i den alderen snuppa hadde også en sånn periode, man så virkelig hatet i øynene hennes hehe. Jeg bare var konsekvent med at hun ikke fikk slå og sa med bestemt stemme at det gjorde vondt og ikke var noe koselig for mamma. Var bare en fase så det ga seg etter en mnd eller to
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 19. juni 2008 Godt å høre.. Følte liksom at hun var altfor liten til å ha sånne voldsomme utbrudd! Er så redd hun skal "bli sånn"... Men som sagt så er det jo bare meg hun slår, så det er vel litt testing av grenser på gang.... Hvor lenge holdt smurfen din på med slå-perioden Mami? Hun ser jo ut som en liten engel, så jeg sliter litt med å se for meg hatet i øynene til den lille frøkna altså!
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 19. juni 2008 Uff Mamsen87, ikke koselig! Og ikke minst: Jommen er det ikke krefter i disse små! det gjør jo vondt når hun treffer ordentlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå