Gå til innhold

Ul i uke 22! :(

mortherese=mamma til twins! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk tlf nå fra legen som skal ta ul, og det blir ikke før uke 22!!!

Er ikke det litt seint da??

Får vel heller finne en annen og betale det selv da.. hadde jo gleda meg sånn til å se vidunderet! :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dette er for sent ift å kunne estimere terminen. Babyene vekser veldig ulikt etterhvert, og det er i uke 17-19 rutineultralyd bør gjennomføres. Dette bør du påpeke for legen, slik at de kan endre det. De burde vært obs på det selv allerede, men da får heller bare du forlange å få komme før.

Skrevet

Skal til min fastlege nå den 26, så får si ifra til henne at dette ikke går! Er skikkelig kjipt når ting ikke går på skinner...første svangerskapet også!

Skrevet

Ordinær UL skal vel tas senest i uke 20, syns jeg å ha lest ett eller annet sted, så jeg hadde garantert klaget ja ;)

Du kan jo ringe direkte til sykehuset å klage, det gjorde ei venninne av meg :)

Skrevet

Syns du bør ringe i morgen og ikke vente en uke Du har sikkert fått sen ul enten ved en feil eller fordi det er så fullt på sykehusenes ul.

Greit å avklare dette fortest mulig.

Var selv på ul da jeg var 19+0 og da sa jm at det var meget perfekt

Skrevet

Du kan jo gå til privat ultralyd og ta det som den ordinære! det gjorde en veninne av meg, trenger ikke gå på sykehuset. betaler ingenting.

Skrevet

Jeg skal ikke ta ultralyd før uke 21, de sa det var litt sent, men akkurat innenfor grensen. Det er kjipt, men sånn er det når man er stuck i utlandet.

Skrevet

Ja, det var jo sent!! Den skal jo tas mellom 18- 21 som er det ideelle.

Husker ikke om du sa hvilken uke du er i, men jeg hadde tatt en privat ul hvis det er lenge til! :o) Jeg hadde 2 stk før min ordinære og det var sååå koselig! :o)

En annen ting er at pappan ikke helt skjønte at jeg bar på en baby inntil han så henne på ul og det endret alt for hans del!

Skrevet

Jippi! :) fikk ny time i dag, er da 18+2!!! :)

Fikk ny gyn. som jeg har vært hos tidligere og som jeg vet har 3D ul! :)

Skrevet

Skal du ikke ta ul ved sykehuset der du skal føde?

Jeg tror grensa for å sette termin er fullgåtte 20uker, men ikke alle er like langt som de tror ;)

Jeg skulle vært 17+5 med nr to, men da var jeg ikke mer enn 16+5 så jm ville ikke sette termin!

Noen steder er de strenge på dette (ahus) andre steder (hørt ullevåll) så settes det termin før, venninna mi var 16+2, men da ble også terminen ganske feil.

Lykke til på ul :)

Skrevet

Skal ikke på sykehuset nei, er det mest vanlig?

Her i Porsgrunn er det 3 kvinnelige gyn som har startet praksis sammen for å kunne gi ett litt bredere tilbud..kjekt for oss som helst ikke vil ha mannlig gyn.! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...