Gå til innhold

Er dette noe jeg må regne med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

3-åringen sluttet med bleie på dagen for to uker siden. I gjennomsnitt har det vært ett uhell om dagen, hvorav 2 bæsjeuhell i buksen. Det kan gjerne gå et par dager hvor alt går fint, for så å gå noen dager med flere uhell om dagen.

Kan det være at h*n ikke er klar? Jeg ville synes det var leit å begynne med bleie igjen, ikke minst for småen sin skyld, som er så stolt over å ha blitt stor og bruke truse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm, det der er vanskelig altså... Min gutt sluttet da han var 3 år og 2 mnd, og har kun hatt to-tre uhell på 4 mnd nå.

Hva med å ringe helsestasjonen for råd i morgen? Jeg er jammen ikke sikker...

Skrevet

Hva gør dere for å hindre det, da? Sender dere ham på do når han står opp, etter hvert måltid, før dere går ut på tur og før leggetid? Sitter han alltid(lettere å huske på at de må bæsje når de sitter, i tilleg til at de får tømt seg skikkelig)?

Skrevet

helt normalt:)

gutten min som blir 4 nå slutta selv med bleier da han var 2, nektet å ha på.. var nok en del uhell ja, men det fins jo vaskemaskin:) (kastet en del å,hehe)

ble ikke helt tørr før i jula i fjor.. han glemte seg rett og slett, men nå er han super flink:))

Skrevet

Jeg ville ikke gitt opp nå!

Minn ham ofte på at det finnes noe som heter do, og at han bør gå dit jevnlig ;)) IKke gjør noe nummer utav det, bare si det i forbifarten.

Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Jeg gir oppfordringer om å gå på do hele tiden, men det virker som om h*n glemmer seg bort. Bæsjeuhellene har skjedd i barnehagen, for der tror jeg h*n synes det er vanskeligere å gi beskjed (og det er selvfølgelig mer travelt der). H*n er veldig opptatt av klistremerkene h*n får for tissing og bæsjing på do, så det står ikke på iveren.

Jeg gir i alle fall ikke opp og h*n får mye ros, så dette skal gå bra. Vaskemaskinen får i alle fall gått noen ekstra runder :o)

Skrevet

Er han stolt over å ha slutta, ville ikke æ tatt på bleie igjen. Redd det hadde blitt enn nederlags følelse. Ville heller ha jobbet med å holde han tørr. . . ta han på do ofte og særlig etter måltid. Kan å prøve med belønning for hvert do besøk, f.eks et klistremerke på et do "ark"

Han har jo kontroll når han kan gå dager uten uhell. Ikke stress han eller dere, noen har mer uhell når de slutter enn andre. De e og ei fin årstid å slutte med, mye værre på vinteren å vaske ull klær, vinter dress og sko osv ved uhell. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...