Gå til innhold

Liker ikke vogna lenger, noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla vår på 4.5 mndr har plutselig blitt helt håpløs når jeg skal legge henne i vogna for å sove. Hun er trøtt, det er det ingen tvil om, men hver gang jeg legger henne ned, begynner hun å skrike. Tar jeg henne opp igjen, så slutter hun med en gang, for så å skrike like herlig når jeg legger henne ned igjen. Før sluttet hun ganske fort med å skrike når jeg gikk med henne, men nå hjelper ikke det alltid heller. Siste turen jeg prøde skrek og skrek hun, sluttet ikke, så jeg snudde...

Noen som har gode tips. Det er jo håpløst sånn, kan jo ikke ta en tur lenger, og jeg tenker med gru på neste gang jeg skal i butikken eller noe annet hvor jeg må ha henne i vogna...

Når vi legger henne for natta i sengen er det ikke noe problem, bare på dagen. Har tenkt på å legge henne i sengen på dagen også, men har ikke lyst til det, for da bryter vi forskjellen mellom natt og dag (hun sover natta igjennom), og det hjelper ikke på turene jeg gjerne vil ta med henne.

Noen som har noen tips, eller ideer for hvordan vi kan komme ut av denne vonde sirkelen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare brukt senga - både dag og natt - det har aldri vært noe problem!! Hun sover alt fra 45 min - 3 timer på dagen i strekk x2 + sovner ca syv om kvelden til halv syv om morgenen... Så hvorfor må du skille ml dag og natt?? Prøv gjerne senga på dagen og :))))

Skrevet

Vet ikke helt om jeg kan hjelpe deg, men har hatt litt samme problem selv. Er du sikker på at hun er trøtt? Jenta mi på samme alder avskyr liggevognen -rett og slett fordi det er altfor kjedelig å ikke se noe. Skiftet til "sittedel" hvor hun ser ut og det går myyye bedre. Ellers bærer jeg henne masse (i ringslynge) og der stortrives hun.

Jenta mi sover forresten overalt, hun. Dvs sover ikke i sengen på dagen, men kan godt sove på et teppe, i gjestesengen, i kurv -forsøkt å variere det slik at hun ikke MÅ sove et spesielt sted til bestemt tid.

Lykke til:)

Skrevet

Takk for svar. Har også tenkt på det å skifte til sittedel, men hun er vel litt for liten til det, er hun ikke? Når kan man begynne med det, trodde det var når hun kunne sitte selv. Jeg bærer henne også, i babybjørn, og det elsker hun - da har hun oversikt. Er sikker på at hun er trøtt ja (har tenkt på det også), blir det helt håpløst gir jeg henne pupp, og da sovner hun etter noen får minutter. Men, jeg vil jo helst ikke at det skal bli vane det heller da... Hun har ikke sovnet andre steder før (med unntak av i senga hennes da), vet at hun ikke sovner på et teppe på gulvet (har prøvd det, hun blir bare grinete etterhvert), hmmm, kan kanskje prøve gjesterommet ja..

Skrevet

Hei!

Når det gjelder det å skifte til "sittedel" så kommer det vel litt ann på hvor oppreist hun vil være. Jenta mi sitter aldri helt oppreist, for det meste ligger hun i "sittedelen" mens noen ganger har jeg henne i en "midtimellom" posisjon. Jenta her er ekstremt sterk i ryggen, generelt sies det vel at fra 6 mnd er OK, men i og med at det er forskjell på styrken hos hvert enkelt barn har jeg tenkt det er OK. (Helt sikkert noen som vil halshugge meg for den...)

Men som sagt, jenta mi ligger for det meste, men er da i en åpnere vogn slik at hun får med seg det som skjer rundt.

Håper det ordner seg for deg, veldig kjedelig å ikke kunne bruke vognen...

Skrevet

Jeg er også påpasselig med å ikke bruke senga på dagtid siden han sover 12 timer hver natt :-) Støtter deg fullt ut der.

Sønnen min begynte på samme måte da han var ca 5 mndr, så da byttet jeg til sittedelen. Han sitter jo ikke helt oppreist da, bare sånn at han ser ut. Når han sovner, senker jeg den bare. Trilleturene ble plutselig en drøm :-)

Skrevet

Ja, jeg har ikke lyst til å ødelegge nattesøvnmønsteret, tulla sover ca 10 timer på natte (skulle gjerne hatt de to ekstra timene du har ;-) ).

Men, nå har jeg blitt skikkelig fristet til å prøve sittedelen. Skal finne den fram og sette det i sammen, så får vi se. Skal også til fysioterapaut med henne på tirsdag, så da kan jeg jo spørre henne om hun synes det er greit. Synes hun virker veldig sterk i ryggen, hun sitter jo selv når jeg bare holder henne i hendene (litt vaglete riktignok :-) ).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...