Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ha ikke vært noe i form i det siste.. ha vært mye svimmel(jordmor sier det er pga lavt blodtrykk..) og ekstremt trøtt... er i uke 27 og er sikker på att jeg kunne sovet hele tida.. sover 12 timer om natta ca og er like trøtt ett par timer etter jeg har stått opp..

men i dag(torsdag) og tirsdag ha jeg hatt så KJEMPEVONDT i magen å nederst i ryggen og besvimt. ha blitt helt blek og svett/klam og dette har vart en 10-15 minutt så går det over igjen...

er dette normalt eller?? hmm... er førstegangs så har liksom ikke peiling... i går var baby`n så rolig å, pleier sparke masse men i går var det lite, har sparket litt mer i dag igjen da heldigvis...

men skal det være så vondt?? jeg lå å vrei meg i smerte å var halvt i svime, samboeren min ble kjemperedd da, men det gikk jo over så har ikke ringt doktor eller jordmor..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke normalt å a så vondt at man besvimer. Synes du skal ringe jm eller legen din jeg.

Er selv i uke 27 og venter nummer 4. Aldri opplevd å besvime av smerte. Alt er sikkert ok, men hadde definitivt fått sjekket det ut.

Skrevet

okay.. skal på sykehuset på samtale om ks i morgen, så da får jeg nevne det til legen da..

håper alt er iorden m gullet...

Skrevet

Tror ikke du skal vente til i morgen... De sier jo at en ikke skal vente til neste dag dersom en er bekymret... Dersom det er noe galt, så er det jo om å gjøre å finne det ut så raskt som mulig, for best mulig sjanse for deg og baby!

Skrevet

Tror du har lavt blodsukker i tillegg til at du har livmorhalsbandene som ligger å strekker seg ekstremt mye nå.

Har hatt sånt selv men jeg har vært flink med å drikke nok,spise mye frukt å ikke minst spise frokost,middag og kveldsmat..

Men si ifra til jordmor eller legen din å høre hva de sier.

Skrevet

Har du sjekka Hb (blodprosent) og jern???

Eg hadde same symptom... svært slapp(veldig ulikt meg!), svimmel og nesten besvimte. Hadde lav Hb pga jernmangel så begynte å ta jern og vart straks mykje betre!!! Ikkje sikkert det er det samme med deg, men er jo verdt å sjekke opp i da... Dessuten bør du jo få sjekka opp i smertene da... Lykke til! God bedring!

Skrevet

va på sykehuset i dag på samtale å da nevnte jeg det får legen. han kjente på magen min å tok UL å sa att alt va normalt å at det ikke var noe farlig iallfall:-) men han visste ikke helt hva det kom av da. men alt va bra så da gjorde det visst ikke noe...

plinga81: jeg går på jerntabeletter fra før... men det hjelper ikke noe særlig mot svimmelheten, hadde mye vont i hodet før da, jernet hjalp mot det iallfall:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...