Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bli satt i gang, men vet veldig lite om hvordan det foregår. Har forstått at jeg skal få modningspiller, og skal møte opp på sykehuset tidlig om morgenen for å få den inn. Er det noen som vet om man må ligge i ro på sykehuset etter man har fått satt dem, eller kan man dra hjem mellom hver pille? er det ofte at man responderer på første pille?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste jeg vet er at det ofte må to til tre piller til før fødselen er igang...Lykke til

Skrevet

jeg har blitt det to ganger.

Du vil få tilbud om klyster først så du får tømt deg.

Så vil de sette en sånn modningspille(jeg har hatt både det og gele)

Du må ligge i ro i 2 timer, og etterpå kan du gjøre som du vil :)

Visst den ikke er effeltiv så vil du få en pille til og ligge i ro 2 timer til (husker ikke hvor lang tid det var mellom disse pillene)

Etter det får du ikke flere den dagen. Med meg har det vært nok med to.

Virker ikke det, vil du få ny pille neste dag. funker ikke pillene vil de sette deg på drypp. husker ikke om det var på 3. dagen jeg. Men hjelper ikke noe kan det ende opp med keisersnitt.

Var slik jeg fikk fortalt det.

Men med nr 1 fikk jeg første pille kl 9 og tur den 2, var kl 15. hun ble født halv fire den natta :)

Nr2 var med gele da. fikk først en gelekur kl 15 (kom på sykehsuet kl 13, var til vurdering før på dagen) så fikk jeg en til litt senere. før jeg hadde ventet 2 timer så gikk vannet. så hun kom ut 22.21. samme dag.

Lykke til iallefall :)

Skrevet

Jeg ble satt igang helt umoden med modningspiller. Fikk den første på ettermiddagen kl 16. Måtte ligge i en time etterpå. Fikk ikke dra hjem mellom pillene. Skulle egentlig få en ny, men da gikk vannet og så kom riene. Det er som regel 6 timer mellom hver pille. Jeg trengte bare en for å sette igang fødsel. Fikk ikke tilbud om klyster.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Da ble jeg litt klokere!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...