bella1984 Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Jeg og min kjære skal en tur til Orlando i sommer- gleder oss veeeeldig! Noen som har tips for hva vi bør få med oss? Vi er ikke der pga av walt disney world akkurat, men vi har lyst til å innom en dag. Har forstått at det er 4 temaparker- og da lurer jeg på hvem av dem vi skal velge. Vi kommer til å dra bare en dag- så da rekker vi vel bare en park. Vi er 24-25 år, liker berg og dalbaner osv og vil gjerne ha med oss litt disney-magic;) Forslag?
malleleo<3 Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 jeg var der for 2 år siden, i 10 dager og det var fantastinsk:D:D fik ikke med oss alt da heller:P animal planet er kanskje ikke det dere helst bor få med dere hvis dere ikke er veldig glad i dyr! berg og dalbanene der var kjempekule da:) kommer ikke på alt, men den parken der alle landene er representert som var kjempegøy å se og my å kjøpe oppleve, er det ikke så mye berg og dalbaner da:) magic kingdom er mest for barn, med barnevenlige "karuseller" og kjempefine parader og show!! Epcot er en filmverden tror jeg:) det var kjempekult! mange show av kjente filmer osv! fdet skal visst være en hjemmeside så se på den for brsjyrene deres er veldig oversiktlige så se på den og finn ut hvilken park som har mest å tilby dere!! kos dere:)
bella1984 Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. juni 2008 Takk for svar:) Jeg var inne på siden deres nå....og synes det så smart ut å kjøpe en sånn park hopper billett, da kan vi hoppe innom alle 4 parkene. Men tror du det er realistisk å være i alle parkene på en dag? Vi har jo ikke barn med oss, og vi kommer til å sette av hele dagen.....men jeg aner ikke hvor store disse parkene er:)
*Mo9cA* Skrevet 19. juni 2008 #4 Skrevet 19. juni 2008 Jeg var der i 2000 og kan bare si at å rekke innom alle parkene på 1 dag er umulig!! Eller alt går jo, men da får du sett bare porten, hehe. Det er så stort at dere kunne nok gått der hver dag i 14 dager uten å få med dere alt...helt sykt stort:-)) Klem fra
bella1984 Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. juni 2008 Okey..ja det var vel det jeg tenkte........hehe- kanskje vi kjøper et to-dagers pass da... og får med oss en del hvertfall=) Takk...kjekt å vite!
It's all about me Skrevet 19. juni 2008 #6 Skrevet 19. juni 2008 Har akkurat vært i flere av dem så må rette på litt av det som er skrevet over her. Epcot er der hvor alle landene er representert med sine egne paviljonger. Det som handler om film er Hollywood Studios. Magic Kingdom er det som er mest Disney. Personlig synes jeg Hollywood Studios var skuffende, Epcot var over all forventning og Magic Kingdom var koselig både for oss og lillegutt. Skulle jeg bare valgt et sted og var uten barn hadde det blitt Epcot. Det er Disney figurer der også, men langt ifra så mye som på Magic Kingdom. Det er også noen berg og dal baner og andre turer å ta. Samt så er området med de utenlandske paviljongenen koslig om kvelden. På den norske må dere snakke høyt så de som jobber der hører dere, da kommer dere forbi køen, blir behandlet som VIP og får en båt alene, he he. De har også bakeri med "norske" bakevarer, noe som er litt koselig. Ved stengetid er det et fantastisk fyrvereri midt ute på vannet. Av andre parker utenfor Disney så var Kennedy Space Center gørr, mens Bush Garden i Tampa suveren ener og knuste alle Disney parkene. Ha en god tur )
malleleo<3 Skrevet 19. juni 2008 #7 Skrevet 19. juni 2008 hehe... er en stund siden så har nok glemt litt navn;) Bush gardens var best!! men d er jo ikke akkurat disney da:)
It's all about me Skrevet 19. juni 2008 #8 Skrevet 19. juni 2008 Nope, men måtte bare nevne den. Er jo ikke langt utenfor Orlando og verdens beste park. Den har ALT og satt sammen på å en så bra måte. Må tilbake dit en gang )
sorlandet Skrevet 19. juni 2008 #9 Skrevet 19. juni 2008 så heldige dere er! Jeg var på studietur til Disney World i 2001 og skal tilbake så fort ungene er store nok! Likte vel best Epcot og Magic Kingdom av Disney parkene. Brukte 1 dag i MK og 3 i Epcot - det var der vi hadde all undervisning... I tillegg var vi noen timer i MGM studios. Der hadde de virkleig noen heftige berg og dalbaner! Men skal du ha de villeste berg og dalbanene vil jeg anbefale Universal Studios. De har to parker i utkanten av Orlando. En filmpark og en mer opplevelsespark. Vi var innom begge to i løpet av en dag. utrolig gøy! Vil også anbefale Down Town Disney om kvelden. Masse gøye utesteder.
Gjest Skrevet 19. juni 2008 #10 Skrevet 19. juni 2008 Vi var i Orlando uten barn. Valgte å bruke to dgr i Disney. Da falt valget på MGM og Magic Kingdom. Er fornøyd med det i ettertid. MGM var vel den parken med mest action av Disney parkene. Ellers var vi også i Universal sin park, veldig mye bra her også. Men skal dere i en park med masse karuseller og berg og dalbaner i Amerikansk stil og størrelse ville jeg valgt noen av de parkene som er beregnet på det. Husker ikke hva de het da vi ikke var i noen av de,men ikke vanskelig å se de ulike banene rundt omkring - de var store. Men som de andre sier, du må ha minimum en dag per tema-park.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå