Gå til innhold

Sv.skapskontroller for flergangsfødende.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei=)

Var hos legen (fått ny lege vel og merke) i uke 7 for å ta nødvendige prøver, men så fikk jeg beskjed av legen om at det ikke var nødvendig med ny kontroll før uke 20!! Det vil jo si etter Ul. Han mente det ikke var nødvendig ettersom første sv.skap var risikofritt. Jeg trengte heller ingen gynekologisk undersøkelse.

Så det jeg lurer på er om det er andre flergangsfødende, med risikofritt sv.skap bak seg, som går like sjelden til lege?? For jeg har aldri hørt at noen har gått så sjelden til lege i graviditet før!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk hos legen, var jeg to ganger med andremann. Men vi har god oppfølging av jordmor. I starten blir det ca en gang i måneden, også hyppigere mot slutten av svangerskapet.

Så det blir nok omtrent slik denne gangen også tenker jeg.

Skrevet

Oki. Jeg får høre med jordmor jeg da;)

Skrevet

Jeg er førstegangs og hadde første time i uke 8, neste blir ca uke 22. Synes egentlig det er helt greit, ingenting de kan gjøre dersom noe skulle gå galt i denne perioden.

Skrevet

Jo, med andremann var jeg først i uke 11-12 og så tror jeg det var i uke 22 eller noe. UL teller jo også som kontroll ;)

Skrevet

Jeg var på kontroll hver 4 uke med nr 2, da hadde jeg hatt ett risikofritt svangerskap med nr 1. Regner med at det blir omtrent like ofte denne gangen, da jeg fikk svangerskapsforgiftning med nr 2.

Skrevet

Jeg får styre det litt selv, men kjenner klart at jeg har behov for mye færre kontroller denne gangen enn sist. I hvertfall nå i starten når det er så lite som skjer uansett.

Jeg ville i ditt tilfelle trodd at det var mer naturlig å ha en kontroll rundt 12-13 uker, så ul ca uke 18 for deretter å ha en kontroll igjen rundt 22-23 uker. Å ha UL rundt uke 18 og ny kontroll i uke 20 blir jo veldig tett, og egentlig litt unødvendig.

Ring legekontoret og si at du vil ha en time rundt uke 12. og så heller utsette kontrollen i uke 20 litt. De pleier å være greie med sånt ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...