Gå til innhold

Overrasket over regning!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagen etter min SA dro jeg til fastlegen min for å forlenge sykemeldingen min og prate med noen om dette.

Jeg trodde dette gikk under "svangerskaps problemer" jeg. Så jeg bare ruslet ut av legekontoret.

Idag fikk jeg regningen på 222 kroner. Er det virkelig sånn? Siden jeg mistet barnet igår så regnes jeg ikke som gravid dagen etter?

Syns det var så brutalt. Men for all del. Har ikke problemer med å betale de 222 kronene. Ville bare sjekke med dere om dere vet noe først.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok slik. Har betalt mange ganger etter en sånn legetime jeg. :( Teit praktis, men men. Litt brutalt kanskje. :( Trist å høre om spiren din. :( :(

Skrevet

Først vil jeg bare si at det var trist at du mistet...

Jeg vet ingenting om hvordan det normalt gjøres, men det høres jo merkelig ut hvis det ikke går inn under svarngerskapsomsorgen?

Altså, du fikk jo sykemelding pga svangerskapet som desverre ikke gikk bra...

Syns også det høres brutalt ut!

Skrevet

går nok ikke under det nei siden du ikke er gravid lenger... hadde vært annerledes om du gjorde det den dagen du begynte å blø feks...

Skrevet

Jeg betalte ingenting på 6-ukers kontrollen etter siste barn, legen sa dette var i forbindelse med graviditet og at jeg da ikke skulle betale. Syntes du og skulle sluppet i og med at det var jo pga graviditet du måtte til legen! Men vet ikke hva "loven" sier i et sånt tilfelle da..

Legen min er kjempe grei, og da jeg var der for å få sykemelding da jeg mistet en av mene nærmeste slapp jeg å betale, ikke at 220 kr betyr noe, men var liksom en vennlig gest jeg satte pris på.

Skrevet

Jeg syns det var fryktelig trist at du mistet

Det mener jeg absolutt går under svangerskap du!

Jeg har selv gjort det samme og ikke betalt. Det er så absolutt svangerskapsrelatert og det er en oppføling etter et svangerskap

I

Uansett praksis så vil jeg mene dette!

Skrevet

Jeg betalte ikke da jeg måtte til gyn pol på sykehuset etter sa. Gikk under svangerskapsomsorgen i følge dama i skranken.

Skrevet

jeg dro på legevakta da jeg begynte å blø. der måtte jeg betale.

men det viste seg at barnet hadde det helt fint.

hva med dere som har vært på legevakt?

Skrevet

Du skal ikke betale på legevakten når du er gravid, de pengene har du rett til å få tilbake...

Men når en har hatt en abort og ikke lenger er gravid, så er det desverre slik at man må betale...

Har en vennine som mistet i uke 15, og da sa hun i resepsjonen at når hun ikke var gravid lengre så måtte hun nok betale for seg ja !! Det var 5 min etter hun fikk vite at babyen var død, rått ja !!

Skrevet

Da mener jeg at legekontoret tolker feil, du har krav på oppfølging i og etter svangerskap og en sa er endel a v et svangerskap.

Har ikke betalt på div kontroller etter sa eller etter fødsel

Skrevet

Men guri.. er det virkelig sant? Kjenner jeg ble litt oppgitt jeg nå. Å abortere er vel også svangerskapsrelatert- og ikke akkurat noe man oppsøker legen for "frivillig" (misforstå meg rett.) Så jeg synes det er merkelig å måtte betale for sånt..

Når det er sagt, vil jeg også si at det var trist å høre at du har mistet.. Lykke til videre, og jeg håper det klaffer for deg for fullt ved evt neste forsøksrunde. Klem.

Skrevet

..Legger til at jeg var på legevakta på kveldstid i uke 6 tror jeg det var (ihvertfall veldig tidlig i svangerskapet) pga en stor blødning som jeg var sikker på at var en abort. Fikk foretatt full ultralyd og g.u, og vakthavende gynekolog fant ikke noe annet enn en tom fostersekk ved den undersøkelsen. Måtte ikke betale en krone for det jeg... Fikk til og med innkalling tilbake et par dager etter for oppfølgings-ultralyd, da de ville ta en nærmere titt, fant da fosteranlegg, så alt var i orden.. Men det kunne de som sagt ikke se på den første undersøkelsen, så hadde de vært "kjipe" kunne de jo fint ha gitt med meg en giro når jeg dro derfra den kvelden. Merkelig opplegg.. Skulle bare mangle at man ikke bestandig fikk slike undersøkelser gratis enten det viser seg at man faktisk har mistet eller fremdeles er gravid..

Skrevet

Tuuusentakk for gode ord :-)

Har det bedre nå heldigvis. Har tenkt å sende brev til legekontoret mitt og spørre ihvertfall. Det skader jo ikke.

Skrevet

Til info, Ja man må betale! Siden det ikke var en fødselkontroll. Herregud. Vet dere hva? Det norske lovverket kan kysse meg der solen aldri skinner!

De skulle vel helst hatt betaling for at de måtte utføre den utskrapningen og de, og alle tidligere legetimene mine siden fosteret aldri har "levd"

Setter det litt på spissen, men jeg kan bare ikke fatte og begripe hvordan dette landet virkelig fungerer!

Skrevet

har ikke betalt for dette...

legen fyller selv ut dette på dataen sin... og kan sette dette til svangerskapsrelatert som de får dekket

Skrevet

Ved førstemann trodde de jeg hadde mistet. Jeg ble derfor sykemeldt pga SA. Jeg betalte ingenting for denne timen. Nå hadde jeg ikke mistet likevel, men legen trodde jo det på det tidspunktet. En SA er jo svangerskapsrelatert, så jeg mener at man ikke skal betale.

Skrevet

ër dette virkelig praksis??? helt sykt... er det ikke nok å miste spiren, enn at man må betale for timen... begriper ikke det norske systemet av og til...

Skrevet

Trist at du mistet da! Ta godt vare på deg selv nå da!

Tåpelig praksis at man må betale for dette ja, ihvertfall når noen må og andre slipper! Det burde være lik praksis.

Til deg som spurte ang legevakt. Jeg måtte til legevakta pga magesmerter en natt. Da betalte jeg vanlig egenandel for timen. I ettertid har jeg tenkt på at jeg skulle vel egentlig ikke det, siden det var svangerskapsrelatert. Men når jeg dro derfra var jeg så dopet på smertestillende at jeg bare betalte. På sykehuset, som jeg ble sendt videre til, betalte jeg ingenting. Dvs, jeg bare dro, for da tenkte jeg ikke på det. Men når jeg kom på det etterpå, tenkte jeg at de hadde vel sendt regning hvis jeg skulle betalt for det.

Paralgin forte er fine greier. Blir passe susa da ;)

Skrevet

Hei HI

Så trist å høre at du mistet, håper det går bra med deg.

Jeg betalte ihvertfall ingenting da jeg var hos min lege, til tross for at jeg hadde vært på sykehuset og tatt abort etter en ma... Hverken den første eller andre sykemeldingen betalte jeg noen ting for.

Skrevet

Ja, det er jo ennå mer irriterende at noen slipper mens andre må betale. Da er det jo forskjellsbehandling på høyt plan.

Jeg må jo nesten bare betale denne regningen da, så ikke jeg får purringer på den. Lyst å sende de et langt brev, men da blir jeg vel sett stygt på neste gang jeg kommer.

Syns det var en ganske ussel måte å sparke noen som ligger nede på...

Tusentakk for alle gode ord. Jeg har det mye bedre nå, men har så lyst å finne en lege som ikke er pengegrisk, usympatisk og et nauthue. Begynner å bli lei av det virrvarret. Bare kom med tips hvis noen vet om en god lege i oslo området :-)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...