Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er innom fra BarniMagen og har termin om 3 uker. Mitt spørsmål er til dere som har erfaring med tisselaken. Trenger man dette? Hva er best, de som ligger som et "flak" under lakenet eller de som ser ut som et stretjelaken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei du... det er et flak som legges under stretchlakenet, og ja noen trenger det virkelig... det er kjedelig å få bæsj tiss og spy ned i madrassen... da er det bedre at det blir fanget opp av dette lakenet sm kan vaskes lett som en plett... men senga blir litt klam, så man må liksom se det an litt...

lykke til med baby!

Skrevet

Jeg anbefaler ikke tisselaken! Jeg kjøpte et laken som jeg brukte når jeg ammet i senga, la alltid en håndkle over. En gang sovnet jeg, og da jeg våknet var snuppa helt våt av svette p.g.a tisselakenet:o(

Jeg anbefaler heller overmadrassen fra DRY. Koster litt, men er absolutt verdt pengene. Du får de i barneutstyrsbutikker. Jeg fant ut at de var blilligst på Rudo.

Lykke til med det forestående!!

Skrevet

hva med å legge en sengebleie(som de bruker på sykehjem osv) under lakenet da? Blir det like klamt det også?

Skrevet

Anbefaler ikke tisselaken i senga til babyen. Blir SÅ klamt!! Vi buker en vanlig overmadrass fra jysk over den vanlige madrassen. SÅ kan den kokvaskes dersom det skulle skje uhell. Men babyen har jo på seg bleie, kun 1 gang har vi hatt lekkasje om natten. Gulp er kanskje ett større problem, men du legger bare en stor gulpeklut oppå låkenet under babyens hode, i tillegg til at overmadrassen kan vaskes....

Men anbefaler virkelig ett lite tisselaken som du legger under dere når du ammer liggende i senga de. For DA blir det melkegris, og for å unngå at madrassen din blir sur av melka.

Skrevet

Vi har kun hatt behov for det en gang og det var nå i vinter da jenta var 2,5 år og fikk farrang(omgangssyke).

Skrevet

har hatt billig overmadrass fra ikea, som vaskes i maskin. har holdt lenge, er ikke klam å ligge på. men sjelden hatt uhell.

Skrevet

Hei

Jeg anbefaler også babydry overmaderass. Har hatt både 60*120 og nå 90*200.

Du kan evt ha en sånn overmadrass fra jysk eller ikea. Hjelper godt det og.

Skrevet

Hei... Vi har hele tiden hatt tisselaken under en tynn overmadrass, dette har vi til begge guttene. Mini pga oppkast og gulp og største pga bleieslutt på natta... Har to overmadrasser og flere tisselaken å bytte på. Blir ike klamt under en tynn overmadrass, men enig med de andre her at bare under laken o.l blir det veldig klamt!!!

Lå på et selv mot slutten av sv.skapet fordi jeg var redd vannet skulle gå midt på natta, hadde hånkle oppå, men det funka ikke, ble klamt. (heldigvis rakk jeg på do når det likevel skjedde noen uker senere=))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...