Gå til innhold

jeg blir seriøst gal snart!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sinnsykt krevende og høylytt baby! Hu skriker og skråler enten det er av glede, frustrasjon, sinne.. ja hva som helst. Og det er så høyt at hu har hyla på meg migrene hver dag den siste uka!

Atpåtil har det vært tenner på vei. Med andre ord; det har pågått natt som dag.. Og hu har endra døgnrytmen sin, og vil ikke sove.. -derav overtrøtt baby, og stuptrøtt mamma.

Heldigvis har pappaen, min samboer skjønnt at jeg er sliten nå, og har endelig fått ut fingeren på å gjøre mer hjemme nog med babyen.

Så her sitter jeg; det verker nok en gang i hele kroppen, hodet er tappa og lunta er kort.. Og babyen skråler for alt det er verdt!

(og ja jeg vet babyer er krevende, men mi er faktisk ekstrem! Andre mødre med babyer på samme alder blir overrasket over lydnivå og aktivitet..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sender en trøsteklem.

Har hatt et par sånne babyer, og vet det er helt utrolig slitsomt....

Men de vokser opp fort.Om det er en aldri så liten trøst...så prøv å ta vare på dagene,og finn på noe koselig sammen.

Legg deg på gulvet,og lek med henne.La henne kravle på deg,det liker babyer godt.

Skrevet

Kjære deg, dette er ikke kjekt! Jeg kjenner meg sånn igjen i det du skriver, hadde det slik i en periode med førstemann. Om det er noen trøst: Dette kommer til å gå over! I mellomtiden er det et lite helvete i heimen... ;-)

Kan du ikke ta dette opp med helsesøsteren din? Hun kan gi deg råd og evaluere om det er en annen årsak (enn normal babyadferd) som ligger bak. Det er godt å høre at samboeren din skjønner tegningen og tar hensyn til situasjonen. Enda bedre vil det være om du har noen flere i familien, eller gode venner, som kan avlaste deg litt.

Det er alltid verst når vi står med begge bena oppi røren. Og tro meg, vi er noen ganger med på å gjøre situasjonen verre, fordi ungene våre merker at vi ikke er slik vi skal være. De tar ikke skade av å bli overlatt til noen med lengre lunte i noen timer, så mor får ladet sine batterier!

Håper du finner ut av dette og at det ikke varer så lenge til det går over.

Stor klem!

Skrevet

Takk for gode svar. Det var akkuratt dette jeg trengte nå kjenner jeg :-)

Ja, må nok prøve å få ordna meg litt barnefri i noen timer en dag snart nå, så jeg får litt hvile! Ønsker ikke å gå på en smell heller, noe jeg frykter kan skje om dette skal pågå mye lengere.

Det blir da alltids en ordning på det! :-)

Har forresten snakka med HS om det, og fikk til svar at hu var så normal som man får det, men med en anelse iver på livet, lek og morro! Så det er jo i og for seg bare positivt det da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...