Gå til innhold

Vi har fått det fantastisk : )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare takke alle dere som har delt egne opplevelser med oss her inne. Vi stod i en utrolig betent situasjon. Mannen min og jeg er begge oppdratt til å svelge kameler og bøye av for andre. Etter vi fikk barn, begynte vi å reflektere. Ønsket vi at barna våre skulle ha det slik? Vi bestemte oss for å lytte til barna, og ikke kjøre det tradisjonelle oppdragelses systemet som vi har fått.

Dette ble for mye for min mann sin familie. De syntes vi var helt håpløse og fortalte det til oss og alle andre. Det var utrolig trist at de ikke kunne respektere oss, men det klarte mine foreldre. De synes det er flott at vi er reflektert og de ser at barna har det godt og blir trygge.

Svigermor har gjort mye rart, slått meg, kommer hele tiden med spydige kommentarer og baksnakker. Vi har ikke brutt kontakten med henne, men klart å sette grenser for henne. Og da er det hennes sønn som må sette grenser. Mannen min ville først ikke erkjenne problemene, da var det godt å lese om andre som hadde lignende historier her på denne siden. At det faktisk er ekteskap som går i oppløsning pga konflikter innad i familien. Fikk han til å lese de danske rådene som ble publisert her i fjor sommer. Da gråt mannen, han sa unnskyld for at han hadde trodd at moren hadde rett til å være stygg med meg. For i hans oppdragelse tar man den som har en annen mening, slik at man får en samenighet. For oss var dette første steget på veien. Vi søkte hjelp og fikk beskjed om at skilsmisse var eneste utvei, om ikke mannen klarte å erkjenne at hans foreldre måtte slutte å trakassere oss.

Heldigvis er mannen min en hverdagshelt så han tar selv ansvar for sin familie. Svigermor sin giftigetunge er ikke lengre et problem, mannen gir henne motstand når han får det med seg på en fin måte og jeg for også sette grenser for henne. Vårt ekteskap er blitt sterkere og bedre.

Barna har kontakt med begge sett med besteforeldre og har ikke merket noe.

Til alle dere som må ha samenighet og ikke takler at på denne siden så kommer den usmikete sanheten frem i forholdet til enkelte svigermødre. Hva er problemet? Tror dere virkelig at verden blir et bedre sted om alle har samme mening? Er det virkelig ubetydelig for dere at denne siden har hjulpet oss? Skriv gjerne om deres familie, men ikke døm andre!

Ha en fin dag alle sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fint å lese! Slike konflikter har lett for å prege familien i hele generasjonen, for en styrke dere har som har lykkes slik! Ikke mange som får det til. Dere må gratulere dere selv litt.... : )

Skrevet

Takk, men jeg tror ikke vi hadde fått det til uten alle dere!

Stor klem og takk for masse støtte og oppmuntring.

• 4 uker senere...
Skrevet

Hvilke danske råd var det dere fikk? Link?

Skrevet

Godt å høre at dere/du har fått hjelp av å bruke dib!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...