Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Fikk høre om et par som døpte sønnen sin for phillip. MEN de trudde selv det uttalte pillip og ikke Filip hehe
Gjest Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Pillip? Må innrømme at det rykker litt i munnvikene mine nå
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 Det kan være litt vanskelig det der med uttale; har vært borti en mor til en gutt som het Oliver, som var kjempesnurt fordi alle uttalte navnet "Åliver", mens hun sa "Oliver". (Er det noen som husker den norske GP-låta "Dans med meg Oliver, Oliver"(Åliver))? Jeg synes jo ikke det er noe rart i det hele tatt. Og Munchs etterkommere presiserer stadigvekk, at Munch uttales MUnch, ikke MOnch, så her gjelder det å holde tunga rett i munnen!
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #4 Skrevet 19. juni 2008 Kjennerbåde en "Åliver" og en "Oliiiiver"
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #5 Skrevet 19. juni 2008 Haha. Hadde jeg hadde en Oliver og folk gikk og kalte han Åliver hadde jeg også blitt passe misfornøyd ja.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #6 Skrevet 19. juni 2008 Det må være en dialektgreie, heromkring ville alle sagt Oliver, ikke Åliver.
Gjest Skrevet 19. juni 2008 #7 Skrevet 19. juni 2008 Eller folk er vant til det engelske navnet? Som jeg er. Jeg syntes det hørtes veldig rart ut da folk sa Oliver. Vokste opp i USA og er vant til Åliver. Liker Oliver bedre nå, men det tok tid..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå