Gå til innhold

Plaging av slitere.....sykehuset

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg var på utredning på sykehuset i dag.... Og jeg ble ikke særlig imponert over opplegget, å legge avdelingen for slitere og barnløse i samme gang som barsel og ul av høygravide...... Det må vere vanskelig for de som ønsker seg så intenst en baby å omgås alle dese høygravide og nybakte mødrene... Er det slik på alle sykehus... Jeg synest ikke det burde vere slik eller er det bare jeg som reagerer.

Jeg har heldigvis et barn fra før så det er ikke så synd på meg, men det må vere grusomt for de som ikke har noen barn og som svært gjerne ønsker å få.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ikke bare du som reagerer nei. Har tenkt tanken selv. Er ikke spes gøy å sitte på venterommet på Riksen med nybakte mødre som triller forbi og høygravide som skal til kontroll.

Men sånn er det bare.

Skrevet

Beklager å måtte si det, men slik helsevesenet er i Norge for tiden blir dette en bagatell... Er selv sykepleier på sykehus og opplever at vi ikke har tid til å ta oss av de som trenger det mest. Døende kreftpasienter blir stuet inn på rom med andre, vi har altfor lite folk på jobb, forhistoriske lokaler + + +. Skjønner problemet ditt, men det er nok mange ting som bør forandres før slike ting blir prioritert.

Skrevet

ja det er nok en bagatell, men jeg har en mor som jobber i det psykiske helsevesenet og når hun forteller om de mange barnløse som sliter og får faktisk hjelp der så tenkte jeg at det må vere et enkelt og billig grep å spare dem for det ..... Tenkte da at når jeg som allerede har barn reagerer så hva med dem som allerede sliter og ikke kan få barn.... Det må vere tragisk. Men helsevesenet i norge er jo tragisk i seg selv........ Psykriatiske der mamma jobber stenger i julen og påsken fordi de skal spare penger.......... Det må jo vere den verste tiden å stenge på..... Mange vil gjerne jobbe også, men de har ikke råd å holde åpent.

Skrevet

Har opplevd noe tilsvarende da jeg hadde en MA for 2 år siden, da jeg måtte ha en utskrapning. Ble plassert på samme venteværelse på AHUS sammen med de som var lykkelig gravide (både tidlig- og høygravide og de som hadde selv valgt abort. Det føltes utrolig hjerterått å måtte sitte der og høre på de som hadde fått mange positive tilbakemeldinger etter at de hadde vært på ultralyd og på den andre siden de som snakket om at "Endelig skulle de få tatt bort ungen, som de ihvertfall hverken hadde tid eller lyst til å få". I tillegg foretar de slike inngrep på "Dagkirurgisk enhet", både de som har vært uheldig å miste, og de som ønsker å avslutte svangerskapet. Fikk heldigvis ikke seng ved siden av en som hadde valgt abort, men hadde jeg fått det hadde jeg blitt sint. Ga klare signaler til den sykepleieren som jeg hadde om at dette var utrolig dårlig behandling av pasientene. Om de bare hadde hatt ett "bøttekott" hvor man kunne ha sittet og ventet, så hadde det vært utrolig godt, slik at man slapp å sitte blant de som var gravide eller som ønsket abort. De burde også hatt en egen del innen "Dagkirurgisk enhet" slik at man kunne sluppet å ligge sammen med noen som hadde tatt abort, for det kan ikke være særlig hyggelig å måtte ligge ved siden av disse, når de får sin evt. ledsager inn og begynner å snakke om hvor lettet de er, når man selv ligger og gråter fordi man så gjerne skulle ha sluppet å miste det barnet man ønsket seg.

Vet også at man på AHUS blir anbefalt/tilbudt å ligge på en barselavdeling når man har fått ett dødfødt barn, dette skal visstnok være en slags form for terapi! Har en venninne som fikk ett dødfødt barn, og hun fikk faktisk tilbud om å få ett levende barn, som en annen kvinne hadde født inn på rommet sitt, etter at hun hadde født sitt eget døde barn. Helt utrolig! Ille nok å måtte ligge på føden og vite at du selv skal føde ett dødt barn, mens det skrikes rundt ørene dine både av fødende og nyfødte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...