Gå til innhold

Dere som kan noe om syklusen, el o.l....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde mensen 31 mai, avsluttet denne 5 juni, hadde sex 6. juni, samt en gang til etter det (husker ikke denne datoen, men 2-3 dager senere). Var dette egentlig noe gunstig tidspunkt å ha sex på, i forhold til el? Har prøvd å regne meg frem til de riktige dagene, men usikker på om jeg har gjort rett... Er i 1 pp, så alt er helt nytt for meg. Svar mottas med stor takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm tester du når du har EL?

Skrevet

Det spørs jo litt på hvor lange sykluser du har også. Om de er korte kan de jo kanskje være en liten sjanse for å ha truffet.

Babyverden har en slik egløsningskalkulator som du kan bruke. Test ut den?

Jeg ville forøvrig hatt mer sex i perioden litt etter avsluttet mens om jeg var deg;)

Skrevet

Har ingen el-test nei... Men tok testen på Babyverden nå (takk for tipset!) og den forteller at jeg hadde el rundt 12. juni. Så da kan jeg vel ikke ha bommet totalt? Med tanke på at sædcellene kan overleve opp til 6 dager...

Skrevet

Regn ut el på babyverden.no! Og så anbefaler jeg å bare kose seg og å ha sex hver 2. eller 3. dag fra mensenslutt til mensen begynner igjen... Har man sex hver dag blir kvaliteten på sædcellene dårligere. Noen ganger kan el komme litt før eller senere, så derfor er det like greit å bare ha sex regelmessig uten å tenke på el. Slapper man av uten å tenke for mye, så slapper også kroppen av og man blir i noen tilfeller lettere gravid :)

Sædcellene kan leve i 1-5 dager, så om du ikke har sex akkurat på el-dagen, så kan det likevel bli en liten spire i magen :)

Lykke til! Hold meg oppdatert da ;) Selv er vi bare i 2.pp. Jeg har ikm førstkommende onsdag, så jeg venter i spenning nå.. Men, tror ikke jeg er gravid denne gangen heller..

Skrevet

Takk for tips :-) Alt for spennende dette - skulle liksom helst vært gravid i går... Rart med det, når man først har bestemt at tiden er inne :-)

Skrevet

Sånn er det for meg også :) Blir helt rar av dette her :)

Skrevet

vi satser på annenhver dag. Første pp her også så vi er spente..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...