prins06+2til Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Jeg ser på alle som spør om de kan spise ditt og spise datt. Ta det med ro, stol på kroppen. Ikke spis mat som har gått ut på dato, noe jeg regner med at vi ikke gjør om vi ikke er gravide også. Ikke spis mat som lukter vondt, vask hendene, noe man også bør gjøre uansett tilstand man er i. Om du blir kvalm av lukten på noe spesielt så ikke spis det, det er kroppen som sier at den ikke vil ha. Rett og slett bruk godt norsk folke vett jenter så går detta bra!! Ikke ment som et krangle innlegg altså, det er bare det at vi har veldig lett for å la oss påvirke av leger jordmødre og andre vi kjenner. Det er ikke alt vi trenger å passe oss for.
"Liten" lykke Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Helt enig i dette! Det eneste jeg passer på å få med meg er informasjonen fra matportalen. Er greit å styre unna det som faktisk kan påføre fosteret stor skade.
Guttemamma x 3 Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 Mye feilinformasjon ute å går ang. risikomat her på BIM så da er det greit å vise til denne siden som inneholder oppdaterte råd fra myndighetene: http://matportalen.no/Emner/Gravide
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå