Gå til innhold

Hva betyr dette?? Hjelper dere meg litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært hos legen i dag, har termin nå førstkommende mandag. Har gått til alle kontroller hos JM, men hun er syk, derfor lege.

Hadde 3+ på laukosytter (Hvordan det nå enn skrives C";) ) Legen satte urinen på dyrkning, men kom ikke til å få svar på den før termin, så ville sette meg på antibiotika. Skulle ringe føden for å høre hva han skulle gjøre først. Skal tilbake med ny urin i morgen om jeg ikke hører noe fra han i dag. Han mente jeg hadde UVI, men jeg kjenner ingen slike ubehag... Vet dere hva dette betyr?

En ting til, min JM har sagt i flere uker at hodet er godt festet... Noe det ikke er i følge legen i dag. (Har hørt flere tilfeller der JM har gjort feil på det området...) Hva gjør jeg da om vannet evt går? Legger meg ned og ringer føden? Hodet var lagt seg et stykke ned, men han kunne fint bevege det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er nok mest sannsynlig uvi ja. jeg hadde kynnere konstant her for en stund siden.da sa både lege og jordmor at det var uvi.jeg kjente ingen andre symptom på dette selv.men,fikk en tablettkur og det hjalp.

Skrevet

åhh jeg opplevde AKKURAT det samme idag! +3L på urinprøve. Ble også sendt til dyrking. Heller INGEN ubehag, sviing eller noe som helst. Hun sa hvis jeg ikke hørte noe innen en uke så var det bare normale bakterier. så ikke vet jeg.

Skrevet

Det trenger ikke være en UVI selv om du har + på leukocytter. Det kan være det, men det kan også være en forurenset urinprøve. F.eks. dersom du har utflod og litt av det har kommet med i urinprøven vil det kunne være nok til å gi utslag på leukocytter. Men det kan selvfølgelig være en UVI selv om du ikke har andre symptomer enn denne prøven. Dyrkningen vil svare på det.

Lykke til!

Skrevet

har ikke så veldig mye å si om hodet har festet seg har jeg fått beskjed om. og som de andre sir også en tablett kur også går det bra=) lykke til

Skrevet

ang det med om hodet har festet seg, så er det forskjellig praksis, noen sykehus "bryr" seg ikke om det lengre, og ber deg bare komme inn. andre sykehus vil du skal legge deg ned og vente på ambulanse. så ring evt føden der du skal føde, og spør hva de vil du skal gjøre vist det skjer!

Skrevet

det kan som sagt være at du har utflod som er kommet i urinen, det er veldig vanlig. Prøv å ta det de kaller en midtstråle urin prøve med deg i morgen. dvs at du tisser litt først, så tar du å samler opp urin i glasset etter at du har fått tisset ut litt. Da kan det jo hende at urinen blir bedre på prøven. Uansett så er UVI hos gravide ofte forskjellig i symptomer enn de er på ikke-gravide. Det kan være helt symptomfritt faktisk, bortsett fra utslag på urinprøven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...