Petrine C",) Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Vært hos legen i dag, har termin nå førstkommende mandag. Har gått til alle kontroller hos JM, men hun er syk, derfor lege. Hadde 3+ på laukosytter (Hvordan det nå enn skrives C";) ) Legen satte urinen på dyrkning, men kom ikke til å få svar på den før termin, så ville sette meg på antibiotika. Skulle ringe føden for å høre hva han skulle gjøre først. Skal tilbake med ny urin i morgen om jeg ikke hører noe fra han i dag. Han mente jeg hadde UVI, men jeg kjenner ingen slike ubehag... Vet dere hva dette betyr? En ting til, min JM har sagt i flere uker at hodet er godt festet... Noe det ikke er i følge legen i dag. (Har hørt flere tilfeller der JM har gjort feil på det området...) Hva gjør jeg da om vannet evt går? Legger meg ned og ringer føden? Hodet var lagt seg et stykke ned, men han kunne fint bevege det...
En snupp - og en knert i magen Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Hei. Dette med uvi vet jeg ikke så mye om, men det er visst sånn at man ofte ikke merker dette når man er gravid. Når det gjelder om hodet er festet eller ikke, så sa de på Ullevål at når man ringer sykehuset om at vannet er gått (det skal man jo gjøre uansett) så spør de om det er festet eller ikke. For Ullevål sin del så trenger man ikke legge seg ned, men man får beskjed om stille og rolig komme opp til sykehuset når hodet ikke er festet, men det er ulik praksis ved sykehusene. Du kan kanskje ringe der du skal føde og høre med dem?
Herkules Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 Hm Min urinprøve var ferdig dyrket dagen etter og den ble levert kl 16.00 så om du hadde en urinprøve i gjår burde du få svar i morgen Jeg fikk beskjed om at den var negativ. Sist svangerskap var den en gang positiv og fikk lov å velge om jeg skulle ha antibiotika. Vannet gikk tidlig og da satte de meg automatisk på antibiotika så det er mulig de ønsker deg på antibiotika siden fødselen er nærstående og de ikke ønsker uønskede bakterier der nede. Ikke farlig å gå på en mulig unødvendig kur. Hodet til min gutt var det ingen som viste hvor var når vannet gikk. og jeg fikk ikke beskeder av jm på telefon at dette var skummel. Fikk likevel kjeft når jeg ankom føden. Det jeg ville gjort om vannet går (noe det ikke så ofte gjør) så ville jeg ringt føden og så ville jeg pressiert at du ikke vet om hodet er festet. og at det ikke var festet i dag . Så får de vurdere. Det er jo snakk om å legge seg ned om hodet ikke er festet så da er det vel bare å komme seg til sykehuset? Hjar dere lang vei?
Svensk Skrevet 19. juni 2008 #4 Skrevet 19. juni 2008 Hej ! Leukocytter ær det samme som hvite blodkropper. Ett infeksjonstecken... ikke helt uvanligt att ha UVI uten symtomer. Greit å behandle før fødsel tror jeg før att det kan starte fødsel (ikke noe problem før dig) , barnet skall ju passere i nærheten av dette området under fødsel. Greit med bare snille bakterier der da. Tror att vis ikke hode ligger festet kan navelstrengen komme i klem under en ri. Mener de ikke ær så strenge... men det ær ju bare legge seg ner og ringe føden og sporre. Be om førklaringer nær du treffer legen i morgon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå