Gå til innhold

Til alle sammen om feber og tenner:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som alle tror at barna får feber når de får tenner. NEI.

Feber kan føre til lettere tannfrembrudd, altså omvendt.

Så nå vet dere det. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

derom strides de lærde fremdeles..

dette er den nyeste teorien.

så nå vet dere det ;-)!

Skrevet

Dette er det ikke enighet rundt nei.

Kopiert fra www.baby.no:

prof. dr. Babill Stray-Pedersen, spesialist i kvinnesykdommer og fødselslære, Rikshospitalet:

Blir småbarn syke når tennene bryter fram?

Mange foreldre knytter feber og slapphet hos småbarn til frambrudd av tenner. Imidlertid er det ikke påvist at tannframbrudd i seg selv fører til sykdom. Vi vet jo barn i 1/2-1 1/2 års alder er lett mottakelig for infeksjoner og får lett litt feber og nedsatt allmenntilstand På den annen side kan vi heller ikke utelukke at en lett infeksjon i slimhinnen rundt tannen, kan føre til litt temperaturstigning. Dette krever ingen behandling

Skrevet

det var vel ikke så bombastisk det innlegget...

Skrevet

HI her.

Vel de fleste steder strides ikke de lærde.

Det største problemet med at alle tror at barnet har feber pga tennene, er at de da slår seg til ro med det i stedet for å finne ut den virkelige årsaken til feberen som kanskje kan være alvorlig,

Sykt at jeg skulle provosere noen med dette innlegget.

Hva er det med dere?

Skrevet

du har jo ikke provosert noen.. Men min lege sa at det muligens er tennene da jeg dro dit med en febervarm gutt. Han hadde absolutt ingen infeksjon i kroppen, men høy feber i ett par dager.

Og dette er en barnelege. Ikke en forhistorisk en, men en som da tydeligvis er litt på den andre siden av meningsskalaen.

Du var jo så tydelig på at du hadde funnet fasiten ;-).

Skrevet

På barneklinikken sa ihvertfall en erfaren lege det samme som HI, at man så fremkomst av tenner like etter en virussykdom med feber. Og det har ihvertfall stemt to ganger her, skikkelig influensa og så kom feberen tilbake når han var frisk og vips så var to-tre tenner kommet fram og like etter var han frisk og fin igjen.

Skrevet

Jeg hadde et innlegg ang tenner og feber...hvor jeg var bekymret for at feberen var så høy og lurte på om det var normalt når det kommer tenner.

Jeg ringte legevakten til slutt og det er IKKE vanlig med høy feber, kun på grunnlag av tenner. Litt temperaturstigning er ikke unormalt, men feber er ikke normalt - iflg legen på legevakten...

Jr. her har fått halsbetennelse, så det var årsaken til den høye feberen.

Skrevet

er enig i denne, hver gang snuppa har fått feber så har det kommet ei ny tann.Men det var ikke tanna som gjorde at hun fikk feber, det var jo fodri hun var syk eller hadde reaksjon på vaksine. Hun har nå fått alle gjekslene og jeg har ikke sett snurten av noe feber.

Skrevet

Ja, ja. Høna eller egget.............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...