Gå til innhold

Ang. dagmamma... eller, jeg vet ikke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne på skolen i midten av august, og har barnehageplass fra da av, men problemet er at barnehagen ikke er ferdig bygget før okt. Ei venninne har sagt hun kan passe jenta mi, men problemet er at hun nekter å ta seg betalt. Jeg synes det er en litt for stor tjeneste til at hun skal gjøre det gratis... Er tross alt snakk om 2 mnd. Jeg vet at hun går på attføring og har skole en gang i uka, + jobb hver 3. helg. Hva hadde dere gjort? Og hvor mye hadde dere insistert på å få betale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden hun går på attføring kan det hende hun allerede tjener så mye som hun kan. Jeg ville ha (satt de pengene til sides, og) kjøpt henne en fin presang. Alle kan skattefritt motta gaver til en viss verdi, tror det er 10000,-

Skrevet

Hvis dere har fått barnehageplass fra august, så ordner vel kommunen/barnehagen med midlertidige lokaler til barnehagen er bygget ferdig?

Det er iallefall vanlig praksis her - både i offentlige og private barnehager:)

Hvis hun går på attføring kan hun ikke passe ditt barn uten å registrere det som inntekt. På attføring skal du kunne stille på tiltak hver eneste dag 5 dager i uka! Med mindre hun registrerer at hun jobber som dagmamma da. Men da kan hun miste retten til attføring:(

Skrevet

Er helt uaktuelt å registere det noen som helst plass at hun passer dattera mi. Da mister hun attføringa, og det blir rett og slett for teit, siden det kun er snakk om max. 2 mnd.

Har ikke hørt at kommunen skal stille med midlertidige lokaler, dette er en ganske stor barnehage, tror det var 14 - 15 avd. Men jeg får bare gjøre det som hun over sier, å gi henne en dyr gave.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...