Gå til innhold

Da kom lille Ingrid i turbofart!!! (heftig lesning for sarte sjeler kanskje??)


Nætte;mortil2

Anbefalte innlegg

Natt til tirsdag kom en del rier, vi bor langt unna sykehuset og veien er dårlig og tidvis stengt pga reperasjon så jeg ringte føden og ble beroliget med at jeg skulle ikke bli sendt hjem hvis de så at fødselen var i gang..

Men riene dabbet av og jeg sovna. Tirsdag skulle jeg følge min pappa på sykehuset for en operasjon, og det begynte tidlig på morgenen å gjøre litt småvondt, ikke i rier, men i små tak i rygg og mage. Gikk derfor til føden og fikk en sjekk av en kjekk jordmor som sa at hun fikk to fingre inn, så var ca 2-3 cm åpning, men gjenstod en del skjedevegg. Utover dagen ble det tettere, kom som i rier bare ikke så vondt at jeg slet mer med det, så da tiden kom for å dra hjem, gikk jeg ned som vi hadde avtalt, til føden igjen for å sjekke en gang til. Det var blitt mykere, men ikke mer åpning, så jordmor mente det var helt trygt å dra hjem. Jeg kunne jo like gjerne måtte snu i døra hjemme som å gå slik i 14 dager til..

 

Vel... Bilturen hjem var nok ikke helt bra. Slet til tider, det begynte å gjøre vondt. Så da vi var vel hjemme og mannen min kom (vi må ha to biler...) så bestemte jeg meg for at dette gikk ikke over, tvert imot.. Tok meg en dusj og i sekstiden satte vi oss i bilen igjen.

Å du å du... For en tur. Så dårlig som veien er måtte jeg sitte å holde meg fast under riene, og nå gjorde de vondt! Og kom tett.. Så det var virkelig en kjøretur jeg ikke blir å glemme.. Fremme på føden ti over halv syv ca.. Ble sjekket, og fikk litt sjokk, for det var fortsatt bare 2-3 cm åpning! Men jordmor så på meg at dette ikke kom til å gi seg, så hun satte meg til registrering. Jo du d*ven.. Au au au.. Da kom de tett og gjorde så vondt at jeg rett og slett ikke klarte å ta imot og jobbe med dem. Jordmor hadde det travelt og stakk innom lenge nok til å hjelpe meg på benken.. Da tok de helt av.. Hun måtte ut igjen, men var tilbake etter få minutter. Da hadde hun fått en ledig stue og vi skulle dit. Tok to rier før jeg klarte å komme meg på bena, gikk ut av badet og ramla ned i en stol.. Heftige rier som ikke stoppet omtrent..

Etter å ha omtrent blitt båret inn på fødestua av mannen min og en annen dame som jeg senere skjønte var en overlege, så sparka jeg av meg skoa og heiv meg i senga. For nå var det alvor!! Kleip tak i det jeg fant og gaula det jeg var god for. Riene stoppet aldri, de bare fortsatte og fortsatte. Mer og mer vondt. Legen og mannen min kledde av meg bukse og truse, og legen konstaterte 6 cm åpning. Hun skulle egentlig ta ultralyd av meg, men måtte gi opp det for jeg kasta meg overalt. Men hun fant hjertelyden iallefall.

Fem minutter senere (ifølge jordmor) så begynte jeg å skjelve voldsomt å fikk sånn ufattelig merkelig følelse i hele meg, jordmor undersøkte og joda, her var det full åpning!

Og jeg klarte ikke la vær, måtte presse. Jordmor fikk akkurat på seg forkle og klargjorde senga så var hodet nesten ute, fikk beskjed om å stoppe å presse litt, men det var kul umulig.. Så var lillesnuppa ute!!!

En time tok det fra vi kom inn på føden og hun var ute....

 

Jeg fikk plutselig en gråtende og nydelig baby på magen, hadde ikke rukket å kle av meg eller noe.. Hele utpressingen tok knapt noen minutter, så jeg var ganske spent på om babyen hadde det bra og om jeg hadde revnet mye..

 

Babyen gråt som bare det!! Hurra!! Min flotte lille Ingrid, som var 3675 gram, 51 cm lang og 34 cm rundt hodet.

Revnet en rift bakover som ble sydd med kanskje fem sting, det vet jeg ikke helt.

 

Alt bra med lille Ingrid, spiser pupp og sover og bæsjer!! Helt som hun skal. Litt kvalm og mye slim i går, men det er vel nokså vanlig.. Nå ligger hun på sofaen ved siden av meg og sover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, dette kan jeg tenke meg var en heftig opplevelse, selv for deg som har født før!! Jeg derimot vet jo ikke hva jeg går til, men fødselshistorier gjør uansett inntrykk- i allefall når jeg vet at det ikke er lenge til jeg selv skal i ilden. Gleder meg til å treffe nurket ditt etterhvert. Innen den tid har jeg forhåpetligvis selv også født. Er fortsatt hjemme, men hadde begynnende rier i natt (uerfaren som jeg er tror jeg at det var det, for de var ganske regelmessige men ikke spes. vonde). De dabbet av i løpet av natta/tidlig morgenen, så jeg får vel bare vente med å se hva som skjer.

 

Atter en gang - gratulere med lille Ingrid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du hadde en rimelig kjip biltur der ja! Kan tenke meg bare... AUAUAUAUA!!!

 

Og godt å høre at ting gikk fint, om enn litt fort, så er jo det positive at smertene ikke varer så lenge og at man slipper å slite seg ut... Men intenst er det jo mens det står på!!

 

Gleder meg til det er min tur!!!

 

Og igjen, gratulerer så masse med ei frisk og fin lita Ingrid =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med den lille pronsessen deres :)

Har litt smånapping i ryggen selv nå, så håper ting holder på å skje (2 dager til termin)..

Ha en strålende sommer med lille nurket :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom hun!!

Gratulerer så mye!!

Godt det gikk bra til slutt da!

Håper også bekkenet ditt er bedre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse igjen!! Ja, her gikk det raskt for seg... To ganske forskjellige fødselsopplevelser du har hatt;) Gleder meg til å møte det lille mennesket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk!!!

Ja bekkenet mitt er i funksjon igjen, kan jo snu meg i senga!!!!!! =) Veldig ok..

 

Hehe ja, skal være sikkert det er to forskjellige fødsler! Veldig også da!! =)

 

Stakkar lille, ho sliter med luft.. Har skjønt at det kan være vanlig for de som blir født i hasverk, så er spent på hvordan det blir fremover!

 

Nå tar vi kvelden! natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...