ifie Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Trenger tips til BILLIG og GOD middag i dag! Gjerne SUNN også Noen?
~sjiraff~ Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Grønnsakssuppe. Vann buljong løk hvitløk chili ¨potet gulrot ++++ Potetbåter er godt og billig tilbehør til det meste. Skjær i båter, bland med olje, basilikum og fingersalt. Super godt!
Gjest Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 Fiskesuppen du finner i frysedisken er sunn og god. Pasta er også billig. Jeg pleier ofte å bruke div. småting i pastaen. Kommer ann på hva jeg har i kjøleskapet. Tror det blir 2 pølser, bacon, en gulrot til pastaen i dag - og så passer jeg på å alltid ha flere typer sauser i skapet. Grøt er også billig, men sunn det vet jeg ikke:)
Himmel og hav Skrevet 19. juni 2008 #4 Skrevet 19. juni 2008 nypoteter og grønnsaker med smør og rømme. Det er godt med spekeskinke eller spekepølse ved siden av også, men det er ikke noe must.
meg & to små vampyrer Skrevet 19. juni 2008 #6 Skrevet 19. juni 2008 Hjemmelaget tomatsuppe med linser og hvitløksbaguetter (kjøpt de first price eller coop sine, så blir de ikke dyre). Da kan du bare ha noen bokser med tomater, løk, hvitøk, gulrøtter f.eks. + linser og kanskje litt buljong eller krydder i suppa. Blir alltid godt:) Bruk noe av det du har i kjøleskapet:)
Næsningsfrua Skrevet 19. juni 2008 #7 Skrevet 19. juni 2008 Noe av det billigste du kan få er jo lever! Men det er det jo mange som ikke liker, såå... Sunt er det ihvertfall også!
ScaryMama Skrevet 19. juni 2008 #9 Skrevet 19. juni 2008 Hva er det som er "billig" da? For å kutte ned på prisen kan man jo erstatte noe/ alt av kjøttet i en hvilken som helst rett, med diverse bønner. Lag chiligryte f.eks.: Stek karbonadedeig, hvitløk, løk og paprika i en gryte. Ha opp i et par boks med tomater, en boks med mais, en boks med kidneybønner, litt tomatpure og la det småkoke litt. Krydre med meksikansk krydder, og gjerne litt chili.For å gjøre det enda billigere kan man erstatte noe av kjøttet med ris (helst brun, mye sunnere). Server med en dæsj rømme og revet cheddar (kan sløyfes for å gjøre det billigere)ø
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå