Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips til BILLIG og GOD middag i dag! Gjerne SUNN også :)

Noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grønnsakssuppe.

Vann

buljong

løk

hvitløk

chili

¨potet

gulrot

++++

Potetbåter er godt og billig tilbehør til det meste. Skjær i båter, bland med olje, basilikum og fingersalt. Super godt!

Skrevet

Fiskesuppen du finner i frysedisken er sunn og god.

Pasta er også billig. Jeg pleier ofte å bruke div. småting i pastaen. Kommer ann på hva jeg har i kjøleskapet. Tror det blir 2 pølser, bacon, en gulrot til pastaen i dag - og så passer jeg på å alltid ha flere typer sauser i skapet.

Grøt er også billig, men sunn det vet jeg ikke:)

Skrevet

nypoteter og grønnsaker med smør og rømme. Det er godt med spekeskinke eller spekepølse ved siden av også, men det er ikke noe must.

Skrevet

Tomatsuppe med makaroni:)

Skrevet

Hjemmelaget tomatsuppe med linser og hvitløksbaguetter (kjøpt de first price eller coop sine, så blir de ikke dyre).

Da kan du bare ha noen bokser med tomater, løk, hvitøk, gulrøtter f.eks. + linser og kanskje litt buljong eller krydder i suppa. Blir alltid godt:) Bruk noe av det du har i kjøleskapet:)

Skrevet

Noe av det billigste du kan få er jo lever!

Men det er det jo mange som ikke liker, såå...

Sunt er det ihvertfall også!

Skrevet

fiskepinner og makaroni

Skrevet

Hva er det som er "billig" da? For å kutte ned på prisen kan man jo erstatte noe/ alt av kjøttet i en hvilken som helst rett, med diverse bønner. Lag chiligryte f.eks.:

Stek karbonadedeig, hvitløk, løk og paprika i en gryte. Ha opp i et par boks med tomater, en boks med mais, en boks med kidneybønner, litt tomatpure og la det småkoke litt. Krydre med meksikansk krydder, og gjerne litt chili.For å gjøre det enda billigere kan man erstatte noe av kjøttet med ris (helst brun, mye sunnere). Server med en dæsj rømme og revet cheddar (kan sløyfes for å gjøre det billigere)ø

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...