Gå til innhold

Mamma og Mallo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det??? jeg drømte forretsne om deg i natt når jeg tenker meg om ha ha ha ha... vet du jeg drømte dette:

nytt innlegg på dib:

"i dag skal jeg spise dritgreisausen med kun brød til"

det ler jeg av, men altså:

hvordan går det med eksamener og denslags? kommer du i mål? hvor mange år har du igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prompetipromp...

:-)

Skrevet

Ha ha ha. Eg spiser sausen din enda eg, men eg har som regel pasta til =)

Eksamenene går tregt. Holder på med den største nå, og har strengt tatt "lost the will to live". Hjelper lite at medstudenter dropper som fluer og prof. Pajor fikk seg til å sei til ein student idag at vedkommende burde finne noko anna å studere. Hurra for pathologer med empati =D Så eksamen er utsatt littegranne. Heldigvis så ligger eg bra an, for eg er ferdig med eit anna fag, der det og dropper ut studenter som fluer.

Takker deg daglig når eg varmer middagen min, og gufler i meg, fortsatt like smakfull, saus. =)

Skrevet

År igjen ja.

Dersom alt går som det skal nå så er det i gang med fjerde året. Da er det to til jer nede og eit heime, så er det "diploma" på mammo...men det er ein lei tendens at folk må ta 3. året to ganger (på grunn av dei to departementene nevnt over).....men det SKAL ikkje bli meg......(håper eg). =D

Forresten, eg meiner å ha fått med meg at du er fra Stavanger...? Veit du når matfestivalen er i år?

Skrevet

http://www.regionstavanger.com/?c=25&intro=85_614_8&PR=292_103_5&sp=NO&mi=mct6

du klarer det du! Lege skal du bli, for jeg heier på deg, og kjenner tre stk som har klart det fint, uten å ta 3. året om igjen, så da skal du klare det også!!!!

Jeg heier og heier og vet at de eksamnene er no forbaska drit, men det kommer til å gå fint! Bare tenk at du ikke har tid til å ta et ekstra år, så spiser du litt ekstra dunder saus, snuser på lillefisen din også går du på med iver og lyst!

heia heia heia heia heia!!!!

Skrevet

Å kjenner du nokon som har gått her nede? Kva for ein by?

Eg håper det går bra, men det er tungt å gjer dette uten sambo! Er godt å ha ein her også som heier på meg =) (holder rundt meg om kvelden og lager middag).

Eksamener stinker, iallefall muntlige. Skriftlige er greit, da kan eg trappe opp i joggebuksa mi og styre på. Muntlig er teit.

Kva jobber du med? Sånn før du vart heimeverande (om eg husker riktig)?

Skrevet

a) jeg aner ikke hvilken by de har gått i, og "kjenner" er tullete av meg å si, to småsøsken av mine venner + pluss kjæresten til den ene lillebroren har studert med. i ungarn, og det har gått fint!

Klart det er tungt å være der alene, du er tøff som gjør det! er han i turnus i norge, og kan komme tilbake snart eller hvordan er det? Jeg håper det er sånn det er...

hvordan funker en muntlig eksamen i ungarn? må man snakke ungarsk da ;-)... engelsk er vel sikkert språket, men det høres kjipt ut... som om ikke medisin er vasnkelig nok på norsk....

Jeg er enten mange ting, eller ingenting.. jeg har studert ped og spesped og kulturting og religion og henta meg det ene poenget etter det andre, men universitete syns ikke komboen er fin nok, så jeg har studert fem år for å bli fattig og ingenting :-)

MEn jeg har jobbet på en barneskole, og jobbet som ungdomsarbeider i mange år... Jeg vet hva jeg vil bli da... holder det? Jeg vil jobbe med barn og ungdom og musikk. det er det jeg kan, og det er det jeg vil :-)

Skrevet

Tenkte kanskje at eg visste kven dei var, for Pecs er ein del mindre enn for eksempel Budapest. =) Er det noko eg har lært så er det at verden er veldig liten.

Sambo er ikkje i turnus nei. Han eiger eit fiskeoppdrett sammen med to-tre andre. I mai så vart to av tre ansatte sjukemeldt, sammen med den eine medeigaren, og den som stod igjen var ei dame som framleis var under opplæring. Så for at drifta ikkje skulle tape mange millioner så måtte han heim og drive "fiskedammen". Så nå har vi nanny på firmaet sin rekning. Det er eit torskeoppdrett, og det er litt vanskeligere å finne folk til å jobbe med det enn lakseoppdrett.

Eksamen er på engelsk. Sånn nesten iallefall. Hadde ei dame som eksaminator til jul, og ho var IKKJE flink. You know, vart uttalt: juuu nøøøøu. Så det vart ein del språkforvirring der. Da gjelder det å stole på at ein kan sakene sine, og når ein vert spurt om det ein akkurat har svart på igjenså er det fordi ho ikkje forstod og ikkje fordi det var feil.

Klart det holder å vite kva ein vil bli. Tok meg mange år og ein utdannelse for å finne det ut. Eg var litt nysgjerrig på om du jobba på sjukehuset i stavanger, siden du kjente til leger. For eg kjenner eit par sjukepleiarar som jobber der, studerte med mange fra stavanger i haugesund

Skrevet

dette er altså utdanning nr. 2? det står det jammen respekt av!!!!

en nanny er sikkert fint å ha, men ikke hely det samme som å ha kjæresten der :-) håper han klarer å holde hjulene i gang hjemme i norge da, for det hørtes kjipt ut å stå i fare for å tape digre millionbeløp.... Jeg kjenner altså ikke disse så godt, og de jobber ikke her, de jobber på østlandet, men de har spist det frityrstekte fettet da, så noe har dere felles. :-)

Skrevet

Nei, nannyen nekter å la meg sove på armen hennar om natta, og ikkje er brystkassen hennas god og hårete heller. =(

Han gjer jo egentlig jobben for tre mann for tida, så han er sliten han stakkars. Synd det ikkje er me som får desse millionene direkte, rett i drifta med det.. Skal muligens ta meg sommerjobb på fiskefarmen, he he, for der har eg sikkert stor nytteverdi....han er alltid like optimistisk og trur at eg er brukanes til alt mulig.....jaja, får prøve å røkte litt i sommer eg....

Skrevet

Flink mann!!! klart du kan brukes... du kan skjære i torsken med skalpell, og finne ut om fisken har bakterier... det er da noe ;-)

også kan du lage universalsaus, og kjøtt marinert i universalmarinade... har du prøvd forresten? så da blir jo mannen glad uansett!

Skrevet

Ha ha, han var så optimistisk sist at. Dei hadde ein infeksjon på fisken som dei ikkje fann ut av, så han meinte eg skulle kikke på den. Eg kikka i veg, men kunne jo meddele at det likna ikkje på noko som eg hadde lært om (muligens fordi eg studerer mikrobiologi relatert til mennesker og ikkje fisk). Han berre: ånei for dyrlegen (som forøvrig er spesialist på marinfisk) kunne ikkje finne ut av det, så han håpa eg kunne. Det kaller eg toppen på optimisme.....

Har ikkje prøvd universalmarinaden enda nei. Det har helst gått i mat levert på døra =)

No stakk eg fra dib, har eit par hjernesvulster å lære meg, "juuu nøøøu-dama" har dette som spesialfelt, og eg vil nødig gjer ho irritert (igjen).

Alltid koselig å "preike" med deg. =) Du er alltid i så godt humør

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...