fru lykkelig Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Har hatt masse kynnere, og nå syntes jordmor at det var greit å sjekke om kynnerene har hatt noen virkning (modning). Hun skulle sende henvisning til sykehuset. I tillegg til masse kynnere (i 7 uker) ligger babyen langt nede i bekkenet og jeg er plaget med bekkenløsning. Hva skjer da på en slik undersøkelse? Innvendig, utvendig UL? Noe mer? Jeg er nå 25+2. Vært 100% sykmeldt siden uke 18.
Randis Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Gu vil jeg tro. Sjekke hvordan livmortappen er. Kanskje ul, vet ikke. Har ikke vært å gjort noe sånt selv, men er sikker på at for å sjekke modning så er det gu de gjør. Lykke til!
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 Jeg sjekket modning på mandag da putter jordmor en finger eller to inn i skjeden og kjenner om livmorhalsen er begynt å bli kortere, og om du har åpning. Hos meg var den helt moden altså avflatet og hun fikk inn en finger i livmorhalsen og kunne kjenne hodet. Nå er jeg 38+5 da så vet ikke om de gjør det anderledes når man er kortere på vei. For meg var det iallefall fort overstått og litt ubehagelig, men ikke vondt.
gullegget Skrevet 19. juni 2008 #4 Skrevet 19. juni 2008 Jeg var til kontroll i uke 27-28. Hadde innvendig ul, også målte de livmorhalsen.
SuperMoM <3 Skrevet 19. juni 2008 #5 Skrevet 19. juni 2008 Jeg var inne i uke 21 for å sjekke det og da tok de innvendig ultralyd for å sjekke hvor lang livmorhalsen var.Blir nok det du også må ta siden du er så "kort" på vei. Hadde også vonde kynnere siden uke 18,men de ga seg rundt uke 28 tror jeg det var... og komt igjen nå selvsagt:p
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 19. juni 2008 #6 Skrevet 19. juni 2008 Har nettopp vært på dette og da tok utvendig ul(for å sjekke baby), innvendig ul for å sjekke livmorhals, samt GU undersøkelse hvor de kjente på livmortappen.. (Hadde også murringer jeg da, så lå i CTG maskinen i 30 min..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå