Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk vite da vi var hos legen i går at gutten min har hoftedysplasi. Legen sier at det ikke er noen tvil. Henvisning ble sendt til sykehus og vi skal på UL for å få vite om han må gå med skinne eller pute, og hvor lenge han må gjøre det.

Jeg må bare si at jeg ble veeeeldig lei meg når jeg fikk beskjeden. Gråt den lille spaserturen hjem fra Helsestasjonen. Jeg ville avlyse dåpen og kansellere ferieturen.... (må le litt av meg selv...)

Er det noen som har noen trøstende ord? Og som kan gi noen tips til hva vi må begynne å tenke på nå (utstyr f.eks.)?

Jeg sliter forresten med skyldfølelse og føler det er min feil at gutten min har fått hoftedysplasi. Jeg har vært hardt rammet av sopp, og har derfor i en periode ammet veldig mye mer på det ene brystet enn det andre. Han har derfor blitt liggende med press på den ene foten/ hofta og ikke på den andre.... Kan det være at det er JEG som er skyld i at sønnen min nå har hoftedysplasi? Han er forresten 3 måneder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. først av alt må jeg berre si at det selfølgelig ikke er din feil. Dette er vell orfte noe de blir født med. Har ikke så stor feiling på hoftedysplasi. men har en veninne som har en gutt på 10mnd som har hoftedysplasi. Han lå i pute 5mnd, nå er han 10mnd og springer avgårde allerede. Dette er jo selfølgelig veldig varierende men husk koss viktig det er at dere har oppdaget det, da får barne ditt behandling tidlig som er veldigt viktig.

Lykke til:) dette går så bra atte.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...