Gå til innhold

Flere som ikke klarte modningsakupunktur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På tirsdag dro vi til sykehuset for å sjekke hjertelyd fordi jeg følte det var så lite liv. Var da tre dager over termin. Alt sto bra til med babyen. Bare jeg som var litt paranoid..

Fikk tilbud om akupunkur som en forberedelse til fødselen, og jeg takket ja til det. Først satte hun nål i magen, og deretter i hendene. Dette gikk fint. Så satte hun nåler i føttene, og de var ganske vonde. Husker jeg sa at jeg ble svimmel og kvalm, og så svimte jeg av. I tillegg fikk jeg noen spasmer/rykninger!

Da jeg våknet hadde jordmor tatt ut nålene i beina, og vi ble enige om å ta ut de andre også. Da hadde jeg ikke hatt de i mer enn 5 minutter. De skulle ha sittet i 20.

Jordmor hadde aldri opplevd at noen reagerte slik på nålene. Jeg var kvalm og uvel hele dagen.

Flere som har opplevd dette?

Det som er så kjipt er at jeg nå plutselig har blitt fryktelig redd for å føde:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min samboer fikk noen nåler i beina som han ble veldig kvalm og uvel av...han holdt også på å svime av. Så tror det har med hvor nålene ble plassert i føttene og ikke at det var spesielt modningsakupunktur. Og du trenger nok ikke å bekymre deg for fødselen av den grunn. Du kan jo bare be om å få slippe å få nåler i beina, og si at du reagerer på de.

Lykke til

Skrevet

Jeg anbefaler deg å til en sertifisert akupunktør de kan sakene sine. Du skal ikke blir verken kvalm eller dårlig av nåler og sånt kan skje hvis de stikker feil. Den teknikken jordmødrene bruker er ganske hard og brutal og de der supertykke nålene er vonde å få satt inn og ikke virker de på alle heller.

Som sagt gå til en sertifisert akupunktør som driver med kinesisk klassisk akupunktur. De har flere år med utdannelse i tillegg til at de har helseutdannelse fra før av. De nålene de bruker er ikke tykkere enn et hårstrå og gjør ikke no vondt å sette og virker med en gang.

En slik opplevelse du har fått, opplever du ikke hos skikkelig fagpersonell på akupunktur....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...