Gå til innhold

UL i uke 11 - Fostermedisin på St. Olavs

Anbefalte innlegg

Skrevet

forrige gang så måtte jeg avbryte svangerskapet i uke 15 pga store misdannelser, derfor skal jeg til Trondheim, om en uke, for å sjekke at alle organer er i orden. noen som har vært på en slik undersøkelse? kan du fortelle litt om hva de gjør på en sånn undersøkelse?

må reise klokken to om natta for å komme frem i tide til timen min. liker å være nyvasket nedentil før jeg skal til gu og innvendig ul, noe jeg ikke føler meg etter en så lang biltur. så det jeg lurer på er om de tar innvending eller utvendig ultralyd og hvor lang tid tar en slik undersøkelse? tusen takk for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på tidlig UL på St. Olav for å sjekke termin da jeg var omtrent 10-11 uker på vei. Da prøvde de først på utvendig UL, men gikk fort over til innvendig istedet, siden fosteret var så lite. Jeg vet ikke noe om hva de gjør på den undersøkelsen du skal på, men vil ihvertfall ønske deg masse lykke til! Håper alt er som det skal være med den lille! =)

Skrevet

Har ingen erfaring med slike undersøkelser, men et tips hvis det er innvendig UL + gu så kan du jo kjøpe med deg slike intimvask-servietter du kan vaske deg med på badet før du skal inn?

Skrevet

Er ikke 100% sikker på hva slags UL du får, men jeg vil egentlig tro de bruker begge i og med at du ikke er så langt på vei enda. Da vil det sitte en lege som er spesialist der og mulig en jordmor. Så kikker han/hun nøye på hjertet, indre organer.. at alt ligger på riktig side, riktig sted og at alt er der og fungerer. De ser vel også etter væske i lunger og kroppen. Husk å være flink til å spørre om alt du ser og ikke gi deg før du får et svar du er fornøyd med. Når legene er midt under undersøkelsen kan mange bli veldig bryske fordi de skal konsentrere seg, men du har rett på at han/hun forteller deg det du vil vite. Mange leger er veldig flinke til å snakke også, så er du heldig får du en sånn lege:)

Ta med deg våtservietter og vask deg på do hvis du føler for det. Men leger er vandt med det meste.:)

Skrevet

takk for svar. skal ha med meg en pakke med intimservitter jeg da. lurt tips:) satser på at alt er i orden med den lille=) har på følelsen at det går bra denne gangen!

Skrevet

takk skal du ha for svar:) skal passe på at jeg får vite det jeg trenger. jeg er så spent! har hørt at jeg kanskje skal ta en duotest, men vet ikke. det er vel ul og blodprøve ikke sant?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...