M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Snuppa mi på 6 og en halv mnd, har i det siste sovet laaaange netter. Opptil 9 og 10 timer, men natt til i går og natt til i dag har hun sovet kjempe urolig, og våknet minst to ganger pr. time. Jeg går inn (hun ligger på eget rom) og gir henne smokken, da pleier hun å sovne igjen med en gang.... men nå bruker hun lang tid på å sovne. Noen som har erfaringer, eller tips?
M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #2 Skrevet 19. juni 2008 Vi sliter litt med å få henne til å sovne om kvelden, men når hun først sovner så sover hun som regel godt.... Jeg skjønner ingen ting jeg, og nå beg. jeg å bli sliten....
Østlandet-76 Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 Tenner? Mulig hun har fått det allerede, men ellers er det mitt beste forslag. Mine to fikk begge sine første tenner ved ca 6mnd alder. Erfaringen her er at de styrer ca tre netter for hver tann.... Det som kan lindre er Dentinox på gummene, en god biteleke, evnt paracet hvis de tydelig har smerter eller får feber. Ellers kan det jo også være noe nytt hun spiser som gjør at hun får urolig mage? Er vanlig når man innfører nye matvarer at det kan bli urolig søvn av det.
ruffen Skrevet 19. juni 2008 #4 Skrevet 19. juni 2008 Kan hun ha vondt i ørene? Da våkner de ofte etter ca en halv time. Du kan prøve å heve madrassen eller senga littegrann i ene enden slik at hun ligger med hodet litt høyere enn resten av kroppen. Det hjalp her. Og gi nesedråper rett før leggetid. Hvis det ikke går over, så ta en tur til legen og sjekk. Eller så er hun bare inne i en periode der hun våkner ofte...
M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. juni 2008 Hm.... hun har ikke fått noen tenner enda, men.... det virker ikke som om hun har vondt i tennene/gommene, men det kan jo være.... Hun har vært litt tett i nesa, men virker ikke som om hun har vondt noe sted liksom.... men det er helt klart verdt å prøve å både heve senga og evnt. gi en paracet. Jeg har bare paracet som er fra 0 - 4 mnd, men det går vel fint å gi det selv om hun er 6 mnd. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå