Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Er det kun mannen, eller er det begge to, hva påvirker det?
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Kun mannen gett:-) Altså svaret ligger i det lille rumpetrollet som kommer svømmende til egget;-)
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 det var det jeg trodde..men hvorfor er det da så mye snakk om hva en spiser før en blir gravid, feks. hvis kvinnen spiser frokost blir det gutt, spiser en mye søtt blir det det og det spiser hun kjøtt blir det sånn og sånn.. ??
Gjest Skrevet 19. juni 2008 #5 Skrevet 19. juni 2008 Det er mange som tror at de kan påvirke hvilket kjønn man får ved å benytte seg av forskjellige metoder i prøveperioden. Alt fra hva man spiser til hvilken tid til når/hvor/hvordan man har sex blir prøvd. Personlig tror jeg ikke disse "kjerringrådene" har noe å si. I min verden er det bare fars sædceller som bestemmer hvilket kjønn man får. Og spiller det noen rolle om man får gutt eller jente egentlig? Det er vel barnet man blir glad i og ikke kjønnet?
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #6 Skrevet 19. juni 2008 Det er detjeg kaller sånn gammel kjærring overtro! Antar at de ikke hadde så mye å snakke om før i tiden og derfor fant de på masse rart å snakke om....ler Vitenskapen sier at det er mannen som bestemmer, eller den lille cella han ofrer!
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #7 Skrevet 19. juni 2008 Det er fordi det er ulikheter mellom sædcellene som bærer med seg X kromosom og de som bærer på Y-kromosom. Jeg tror det var slik at X-kromosom sædceller, altså jenteceller, er tyngre fordi X-kromosomet er vesentslig større enn Y-kromosomet som guttecellene bærer på, og dermed svømmer de ikke så raskt som guttecellene. De skal visst være mer utholdende da. Guttecellene svømmer raskere. Så det er teorier og metoder for å skape et miljø inne i skjede og livmor som favoriserer enten jenteceller eller gutteceller, men det er jo ingen vitenskapelig metode akkurat. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå