Gå til innhold

Turer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt tør dere dra på turer og slikt i tiden frem mot termin?

Fredag er jeg i uke 37, så jeg har jo litt tid igjen frem til termin, men bare lurer liksom. Er første gang jeg er gravid, så jeg har liksom ingenerfaring.

Vet jo at jeg kan bli gående til over termin- så det kan være jeg har lang tid igjen.

Men tør dere dra på lenger turer? Overnattingsturer?

Har blitt invitert på besøk til noen, men det er over 5 timers kjøring en veg..

Synes dette er litt vanskelig jeg.

Sikkert bare spent..men

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 37 uker i morra, da drar jeg på hytta i 2 uker. det er ca 2,5 t kjøring hjem, men nærmeste sykehus er ca 1t, så skulle det skje noe så går det nok bra. Hadde jeg vært deg hadde jeg dratt på tur, deilig å komme seg litt bort, da vil også tida fram til fødselen gå litt fortere.

Lykke til og god tur :-)

Skrevet

Hei hei

Jeg skal til Stavanger i helgen, bor i Bergen. Er 37+4 i dag. Tenker at fødselen nok ikke kommer i helgen og hvis den i såfall gjør det så for jeg vel føde i Stavanger istedenfor i Bergen da. Mannen rekker nok frem innen babyen er ute. Jeg er også førstegangsfødende. Jeg tenker at jeg vil kjenne noe på kroppen før fødselen begynner, og jeg kjenner absolutt ingenting.

Skrevet

Jeg var hos foreldrene mine sist helg og skal en tur dit i begynnelsen av neste uke, 37 uker i morgen. Det er i overkant av 2 timer med buss hver vei, men med bil er det halvannen time til sykehuset der vi har fødeplass, i tillegg er det tre sykehus som ligger nærmere. Hadde ikke tenkt noe på det hvis det var sykehus i nærheten eller det er under 2 timer reisevei om det skulle skje noe.

Skrevet

Jeg råder deg til å dra på tur. Da går tiden som gjenstår fortere!

Neste helg skal vi til mine svigerforeldre som bor 3 timer med bil fra vårt sykehus. I tillegg til å være et stykke hjemmefra skal samboeren seile regatta og er da på sjøen fra tidlig fredag til lørdag ettermiddag. Vi har ordnet med en kamerat som har rask båt som vi kan ringe dersom samboeren må hentes.

Vi har snakket med jordmor om disse planene og hun syntes det var helt greit. Hun sa at vi skulle bare dra på turer og kose oss så lenge vi ikke reiste så langt fra sivilisasjon. Hun ville også at vi skulle ha dekning med mobilen.

God tur!

Skrevet

Har 5 dager igjen til termin, men har planlagt helgetur allerede ;) Hehe... Jeg klarer bare ikke å mure meg inne i ukesvis, da blir jeg smårar tror jeg.

Skal ikke kjempelangt, et par timers reise hver vei, men reisen inkluderer ferge, og den går ikke så ofte (ikke på natta i allefall).

Tenker som så at folk må nå føde uansett hvor de bor, og at da kan vel jeg også feriere litt der det bor folk i allefall ;) Skulle noe skje får jeg håpe jeg når meg til sykehuset. Om det skulle bli riktig travelt, får jeg håpe helikopter og andre skyssalternativer stiller opp :)

Nei, vi får kose oss denne tida som er igjen :) Kan hende det blir lenge til neste gang man skal på tur så..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...