Gå til innhold

spise sunt,dag3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarte meg i hele går uten å løpe på butikken for å kjøpe sjokolade, noe jeg hadde fryktelig lyst til!!!

Dagens plan: (fryktelig lik gårsdagens plan du gitt)

- frokost: havregrynsgrøt med rosiner og en yogurt

- lunch: 2 knekkebrød med makrell i tomat og 1 rett i koppen

- middag: grillspyd med kylling og pølse+grønt, og potet

- kvelds: extrem polarbrød med pålegg

+ 1 banan og smoothie:) en gang i løpet av dagen.

Nå må dere si deres mening om dette er nok mat for ei som fullammer?!?!

I dag skal jeg på trening også, i tillegg til en trilletur på ca 1 1/2time.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert nok mat, men jeg synes det var lite frukt og grønnsaker i bildet her... Og denne kosten har mye karbohydrater, og det er heller ikke så sunt da...

Skrevet

jeg er avhengig av karbohydrater, og kommer aldri til å kunne vedlikeholde et kosthold uten karbo. Men mer frukt må jeg klare å integrere i planen:) Har kuttet ut stort sett alt av hvetemel i brødmaten jeg spiser.

Hva med dere andre jenter?

Skrevet

Tror kanskje jeg skal slenge meg med på den der:)

Skrevet

Heihei:)

Ja,noe karbohydrater må kroppen ha, det gjelder bare å velge de rette. Slik som havregryn er jo langsomme karbohydrater,som metter lenge.

Dagen i dag har gått kjempe:) Ble ikke middag i dag da, har vært på jobb,men menyen har sett slik ut:

0600 frokost : cottage cheese og havregryn med en dæsj yoghurt.

0900: frokost igjen: to knekkebrød med skinke og agurk, et glass med ekstra lett melk.

12.00: Salat med egg og skinke

14.30: knekkebrød igjen

17.00 en yoghurt på jobb

19.00 to knekkebrød igjen.

En veldig ensidig dag,men slik blir det når jeg skal jobbe. Prøver å være flink på å variere, men rakk ikke å handle i dag heller. Får knaske noe frukt og grønt i kveld, for vitaminene sin del:)

Skrevet

Du bør kutte ut rosiner og pølse, og heller øke inntaket av grønnsaker. Sjekk kaloriinntaket på rett i koppen, tror nok grønnsakssuppe (betasuppe) er et bedre alternativ.

Litt avhengig av hvor overvektig du er, vil jeg tippe du skal ha mellom 1600 og 2200 kalorier pr. dag.

Skrevet

Er ikke overvektig..er 168cm og 63kg. Vil bare spise litt sunnere enn jeg har gjort de siste ukene..da har det kun gått i godis!!!!!!!!!!!

Betasuppen kan jeg ikke spise, Oda reagerer på løken som er i den.

Og ja, jeg vet man ikke skal spise pølser og karbo osvosvosv..MEN jeg må spise noe som jeg klarer å holde over tid. Jeg går lei med en gang om jeg kun skal spise svinekjøtt og grønnsaker. Middag tar jeg som vanlig, men mindre porsjoner + mer grønt som tilbehør. Men takk for tipsene uansett:)

Skrevet

Har vært mere sulten idag, men har klart å holde meg til sunn mat alikevel :)

06.00 - 2 speltknekkebrød med vita kyllingpostei, og agurk + 1 gl ekstra lett melk.

09.30 - 2 grovskiver med mager kyllingost, og tomat + 1 gl ekstra lett melk.

13.00 - omelett av 2 egg, og 6 cherry tomater, 2 grovskiver

17.00 - gryterett.

Ellers så har jeg spist 1 eple, og 1 banan, og til kvelds hadde jeg tenkt å ha 1 porsjon med havregryn, og ekstra lett melk.

Noen dager er jeg så sinnsykt sulten, og da merker jeg at jeg spiser mere brød enn vanlig :o/ Men tulla drikker mye melk da =)

Skrevet

Må bare si til HI, at jeg synes ikke du spiser for mye akurat. Når man ammer, skal man ikke sulte seg, da vil det gå ut over melka. Så det med rosiner i havregrynen er lurt, og karbo er heller ikke så ille som man tror. Jeg er også avhengig av det.

Bare selve melkeproduksjonen "koster" ca 750 kcal i døgnet, så det er viktig å få i seg nok :))

Bare det å kutte ut brus, søtsaker, og fet mat, gjør at man vil gå ned i vekt når man ammer :D Men poenget ditt, var jo helst å spise sunnere da, og ikke gå ned i vekt. (begge deler for min del..hehe..)

Lykke til jenter :)

Skrevet

Nå har jeg fulgt med HI disse dagene hennes,og jeg blir litt lei meg på hennes vegne jeg! Hun ber dere ikke om hva dere mener om karbohydrater eller noe som helst!!! Ikke spør hun om det er for lite grønt heller.. Hvorfor må dere gjøre sånt? Hun kommer til å gå ned i vekt!!! Og dessuten er hun garantert fornøyd selv!! Typisk dib da vel..

Skrevet

Enig med deg Labambie! Vet jeg har skrivd noe om langsomme karbohydrater, men det har ikke vært som kritikk. Syns denne tråden er kanon, for min egen del også. Jeg skriver ikke for å slanke meg, men for å leve sunnere, og kutte ut småsnakcsingen på kveldstid. Og denne tråden gjør at jeg forplikter meg litt mer,hehe:) Gjør som deg HI, spiser normale middager som jeg trives med og kan leve med:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...