Gå til innhold

Er sykepleierstudent men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det virkelig meningen å HUSKE alt vi lærer? Alt fra cellenivå til sykepleieteoretikere??? Hjelpes! Hukommelsen min er ikke SÅ god. Forventes det virkelig det når man er ferdig utdannet? At man husker AAAALTTTT? da må jeg droppe ut.... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke mulig å huske absolutt alt! :-)

Ikke dropp ut av den grunn :)

Skrevet

Du bør droppe ut. Hvis jeg blir syk vil jeg ikke ha en sykepleier som ikke har lært det h*n skal til å pleie meg.

Skrevet

Hun kan jo pleie deg jo!!!

Det er veldig vansklig å huske det når, når du bare leser det i bøkene. Vent til du er ferdig og kommer i jobb! Alt kommer nye lettere da!

Da kommer forståelsen for det på en helt annen måte :)

Skrevet

Selvfølgelig kan man ikke klare å huske alt.

Det du lærer vil nok alltid bli der i hjernen og hvor mer du bruker det du har lært, bedre vil du huske det.

Hvor ofte tror du en sykepleier benytter alt fra cellenivået??

Det viktigste er at du vet hva som skjer på cellenivået og hva forskjellige medisiner vil gjøre med cellene.

Det jeg anser som det viktigste er rett og slett du har evnen til å jobbe med mennesker, men også gi de syke riktig medisin og doser.

Neste gang du er hos din fastlege, ta å spør han om han husker atl han har lært på de medisinske studiene....jeg tviler, men han kan fortsatt det han driver med for han kan og husker alt det han repeterer ofte....vanlige sykdommer osv.

Tenk ikke så mye på det der og har det seg sånn at du føler du glemmer, så ta å les litt ekstra igjennom stoffet du er usikker på av og til....hold det ved like liksom.

Lykke til videre:-))

Skrevet

Uansett hva man lærer så er det kun det man bruker til daglig/ ofte eller jevnlig, eller som er av relevandt betydning for utførelsen av jobben på som man husker godt , det andre ligger langt "bak" i hodet. Jeg vil tro at en hel del man lærer får man aldri bruk for, det er bare at man skal ha vært "borti det". Selv leger er nødt til å slå opp i bøkene når de er usikre på behandlingen/ dignose, selv om de har lest og hørt om dette nder studie tida :-)

Så derfor er det lurtå beholde bøkene i ettertid så har man noe å slå opp i hvis det er noe man funderer på, selv søkt på sykepleien til høsten. Håper jeg kommer inn..

Skrevet

Slapp av. Du husker meir enn du trur etterkvart. Klart at jo meir du husker jo betre er det, men det er uansett ikkje nødvendig å kunne alt. Kan ikkje huske at det var så ekstremt mykje på cellenivå som me lærte på sjukepleien, men det kan ha forandra seg.

Veit ikkje kva år du er på, men mitt tredjeår hadde mykje praksis, og då vart det lettare, då fekk ein nye knaggar å henge ting på. =) Det fester seg litt etter litt. ALtså du trenger ikkje lære deg alt med ein gang, men litt etter litt. =)

For å vera skikkelig slem med deg, sjukepleien er ikkje så vanskelig. Det berre føles slik når ein leser til eksamen.

Skrevet

Det er selvsagt ikke meningen at man skal huske alt av detaljer, uansett hvilket studie man tar. Hovedpoenget med en utdannelse er at man klarer å se ting i sammenheng, skjønner hva det betyr og vet hvor man enkelt kan finne ut av ting man ikke lengre husker.

Så slapp av og nyt studiene dine! Lykke til videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...