DoubleTrouble Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Hei! Noen som har denne stolen og som er fornøyd med den?
Snupi27 Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 vi har den men vi bruker den ikke enda. hehe.. emilie er 10 mnd og bruker fortsatt maxi cosi setet sitt.. vi kjøpte det fordi det går an å bruke det begge veier og syntes det hørtes praktisk ut.. jeg så på god morgen norge for en stund siden på testing av bilseter. klarer man å feste setet riktig i bilen så var det et veldig bra sete, men det er veldig vanskelig å klare å feste det riktig..
Zitro Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 Hadde det og solgte det... Ekstremt tungvindt og feste i bakovervendt stilling, selene strammes ofte ujevnt og er vanskelige å få riktige. Barnet sitter bratt, selv i liggestilling på setet og hodet knekker derfor lett fremover når barnet sovner. Alt i alt, et meget sikkert sete, men jeg var ihvertfall ikke fornøyd. Skal teste noe annet når lillemor blir stor nok til neste størrelse sete.
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 19. juni 2008 #4 Skrevet 19. juni 2008 Vi har kjøpt to slike seter vi!=) Må ha to da vi har to biler å jeg jobber skift.. Nå er jo snuppa bare 5 mnd så det blir jo en stund til hun skal bruke de men vi prøvde de i begge bilene på butikken og fikk veiledning i hvordan vi skulle montere det. Litt tungvint montering bakovervendt er det, men så lenge dere ikke skal drive å flytte det frem å tilbake så er der ikke noe problem. Men når setet er gjort fast riktig så sitter det BOMFAST!!! Skal vist nok være et svært sikkert sete. Vil tilføye at det er ganske stort da, tar stor plass bakovervendt men det gikk bra. Vi har en mazda 6 stv og en mitshubitshi (det ble sikkert helt feil) pajero. Som hun over skriver her så er setet ganske bratt, setet satt best i pajero`n, ble ikke så bratt der. Mens i min, en mazda 6, er setene ganske dype, så der tror jeg setet må stå i hvilestilling hele tiden. Så jeg er litt spent på om det blir for bratt i min bil, men jeg tror det går bra. Hvis du har planer om å kjøre flere hundre mil på bilferie ville jeg nok valgt et sete som har bedre hvilestilling men tror du skal lete lenge etter et sete som sitter bedre fast enn dette... Lykke til..
Gjest mphs Skrevet 19. juni 2008 #5 Skrevet 19. juni 2008 Vi har snart brukt det i 2 år til størstejenta. Begynte med det da hun var 1 år. Vi har vært veldig fornøyd med det. Ett sikkert og stødig sete. Om man tar seg god tid første gangen man fester det går det mye fortere å gjøre det senere når man vet hvordan det skal gjøres rett. Nå bruker vi det fremover og det er veldig lett å feste det den veien.
*smula* Skrevet 19. juni 2008 #6 Skrevet 19. juni 2008 Vi kjøpte det for 2 uker siden til kråkebolla på 10,5 mnd. Han trives mye bedre i det enn i MaxiCosiCabriofix som vi hadde før, når han er våken. Men jeg synes ikke han sover like godt i det. Vi har bakseter som er ganske dype, så seteryggen hans blir litt bratt. Jeg synes ikke det var vanskelig å montere, det var jo bare å følge punkt for punkt i bruksanvisningen.
Gjest mphs Skrevet 19. juni 2008 #7 Skrevet 19. juni 2008 Om hodet detter frem når han sover kan dere prøve en oppblåsbar nakkestøtte i barnestørrelse.
ruffen Skrevet 19. juni 2008 #8 Skrevet 19. juni 2008 Vi har det setet og er kjempefornøyde. Nå er storebror to år og har brukt det siden han var ca 8 mnd. Men skal du bytte det mellom to biler, så ville jeg valgt et annet, da det er ganske innviklet å feste det. Vi har et i samme merket som bare er forovervendt (to-dørs bil. Skulle vi hatt bakovervendt måtte vi ha stappa ungen inn gjennom bagasjeluka..hehe..) Det er MYE enklere å feste, men det er ikke det vi bruker til hverdags.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå