Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Jeg er uten bil og har sålangt ikke hatt noe problem med dette. Vi bor sentralt så bil savnes ikke, men...... Nå vil jo ikke 3-åringen min sitte i vogn mer. Og vi har da 30 min å gå til div.butikker. Tør ikke la han sykle heller da det er en del trafikk her. Jeg lurer på hva dere uten bil gjør? Blir hjemme?
KaMa Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Vi har hverken bil eller lapp. Men vi bor nok noe mer sentralt til enn dere. Uansett, jeg har sett små sykler med støttehjul og en form for håndtak, som du kan holde i og dermed kontrollere sykkelen. Kanskje det er noe for dere? Jeg vurdere det fortløpende for oss selv, men vet enda ikke hvor de selger disse "håndtakene", men jeg vil tippe de har dem på sportsbutikker (G-sport?) hvor de selger sykler. Håndtakene vil jeg tro man kjøper separat, og de monteres i stangen under setet.
susemor-3 små Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 Jeg har lappen, men ikke bil. Lappen min har hvilt seg godt i stort sett 10 år nå... Bor midt i byen, og umulig å parkere, så ingen vits i å prøve å kjøpe bil heller. Føler meg til tider veldig isolert fordi all familie og venner bor utenfor byen. Så jeg går stort sett over alt mine to barn på 2 og 4 år. Jeg putter de opp i søskenvogna der de pent må sitte, hehe... Må innrømme at begge to protesterer ganske vilt til tider og vil gå selv. Men mor er sjef, enkelt og greit!! Senest i går hadde vi en voldsom episode på vei hjem fra ene bhg. Veslemann nektet å ta på seg sælene, reiste seg opp med spente ben og SKREK. Da gjelder det å være sterk og forklare viktigheten av å sitte i vogna, og ikke bry seg om skrå blikk fra forbipasserende som rister oppgitt på hodet... Ikke så enkelt, men vogna er min eneste mulighet til å få de med meg rundt, hente i barnehagene og komme seg ut. Jeg tør overhodet ikke sykle i denne trafikken her, livsfarlig for både store og små.... De få gangene jeg orker å ta meg ut av byen, må vi ta buss/tog osv. Men selvsagt er vogna med. Vet ikke hva jeg gjør når vogna blir for liten. Til trøst så jeg en 6-åring sitte i søskenvogna sammen med søsteren da jeg hentet i går, så de kan sitte i vogn ganske lenge. Du må nesten bare prøve å få gutten din til å skjønne at vogna er et glimrende fremkomstmiddel. Ungene mine har nesten fått et kjærlighetsforhold til vogna vår, hehe... Blir så lei seg hver gang de ikke ser den med en gang vi kommer ned i oppgangen (hvis jeg har parkert litt annerledes enn til vanlig...)
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #4 Skrevet 19. juni 2008 Har verken bil el, lappen det kan bli slitsomt til tider og derfor har jeg planer om å begynne å ta førerkortet
Gjest -<<- Skrevet 19. juni 2008 #5 Skrevet 19. juni 2008 Vi har forsåvidt både bil og lappen, men de benyttes minimalt. Treåringen her er fortsatt liten nok til å sitte i sykkelsete bakpå, og vi bruker også sykkelkjerre innimellom. Etter hvert er det mulig vi kommer til å investere i en sånn "halv" sykkel til å feste bakpå, uten at jeg foreløbig har satt meg så veldig inn i hvor behagelig det er.
Gjest Skrevet 19. juni 2008 #6 Skrevet 19. juni 2008 Jeg har ikke lappen, og bor usentralt, fryktelig tungvindt er det også, skal i gang å kjøre fra neste uke, innen utgangen av agust er jeg nødt til å ha lappen. Hvis du ikke har sjans til å få kjørt opp/ skaffe bil så vil jeg anbefale sykkel og sykkelvogn...det er stas å sitte i for de fleste på 3 år og et greit transport middel for deg ( god trim også)
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2008 #7 Skrevet 20. juni 2008 Jeg har lappen og vi har bil......men tør ikke kjøre......!!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2008 #8 Skrevet 20. juni 2008 Ønsker meg lappen, vil sååå gjerne ha den. Men pengene har hindra meg, det er jo så dyyyyrt:-( Sambo har bil, men tror ikke jeg tørr kjøre den, bråker og lager mangen ulyder. Han skal ikke ha ny bil heller:-( Så om jeg en gang får meg lappen må jeg nok kjøpe meg en bil også. Å det kan jo ta noen år, til den til får jeg ta til takke med bybussen:-)
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2008 #9 Skrevet 20. juni 2008 Der jeg bodde før, tok det meg 10 min. å gå til nærmeste butikk. Men med guttungen tok det nærmest 30 min. Da gjorde vi det sånn at gutten gikk. Selv om det tok 30 min. så så jeg det på som en tur. Masse frisk luft og mye spennende å se på. Han hadde en tendens til å plukke pinner og div. på veien. Vi har lekt mye rart på veien til og fra butikken. Men jeg hadde alltid med vogn, i tilfelle han skulle bli sliten. Men ellers brukte jeg vognen til å ha alle posene i. Og om vinteren så brukte vi akebrett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå