Gå til innhold

Ok, hjelp meg jenter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha vennemiddag her i kveld og aner ikke hva jeg skal servere...

Jeg må også vaske leiligheten, handle, sende eldstemann på fotball, er hjemme med "halvsykt barn" og mannen er bortreist..

Spark meg bak sier jeg bare..

Men hva skal jeg servere da? Har ikke tid til noe altfor avansert, men er glad i å lage mat så det trenger heller ikke være helt enkelt.

Hadde blitt så glad for forslag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Loff, majones, sitron og reker. Enklere blir det ikke!

:o)

Skrevet

da pleier jeg å satse på pizza, faktisk!

men litt eksklusive, da!

flere små pizzaer med tynn bunn, i bunnen har du oiip masse tørka urter, som rosmarin, (må i mortern først) timian, grløk, meriam, det du vil!

disse kan du lage nå på formiddagen, og steke de lett, stikk bunnene med en gaffel, så de ikke hever seg inni ovnen, og stek de i ca 4-5 minutter.

så er de klare til kvelden!

som saus, bruk pesto, gjerne litt grønn og litt rød (lag mange små pizzaer, og varier på toppingen)

oppi kan du ha feks litt cottagecheese, eller creme fraithe (har ikke prøve cf selv, men så det på godmorgen, norge! ;) )

ellers av topping, er det godt med kalamatioliven (de bestetset olivnene i heele verden!) og feks marinerte tomater (jeg pleier å "marinere" tomater i skiver (fjern gugget i midten) i balsamicoeddik, og litt olje og pepper..)

her er det viktig å bruke good edik, olje og pesto, synes da jeg!

av grsaker ellers, er rødløk/charlottløk, grilla paprika, soltørka tomat, og alt du måtte ønske godt å ha på! ikke lag for mye fyll, siden pizzabunnen allerede er litt stekt, for steketiden kan ikke bli for lang.

av ost, er mozzarella i tynne skiver et must, og ha på litt revet "vanlig" ost også.

masse frisk basilikum, gressløk og ruccolasalat ved siden av, (gjerne med litt balsamicoeddik+olje på)

"rømmedressing" lager du med kesam og krydderier, og vårløk! har du oppi masse grønne friske urter, ser den veldig bra ut!

alt dette kan du gjøre i etapper utover dagen, så det bare er å steke pizzaene når gjestene kommer, tar vell kanskje 15 min å steke de..(husker ikke helt..)

Skrevet

Det hørtes nå veldig deilig ut da!

Tusen takk for at du tok deg bryet med å skrive ned alt sammen, det var veldig snilt:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...