Gå til innhold

Dokumentar om ung mor som dør av kreft...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg husker jeg fikk sett slutten av en dokumentar for en goood stund siden. Kunne så gjerne tenkt meg å sett hele... Uff, som jeg gråt...:'(

Den var på nrk, og handlet om ei jente som ble mamma i veldig ung alder (ca 13 år tror jeg), og så fikk hun kreft. I denne dokumentaren følger vi henne mot slutten. Hun dør...

Dokumentaren er Engelsk, men jeg husker ikke hvor i England de er fra. Annet enn at jenta vil til Scarborough før hun dør, de reiser dit. Og det er ikke så langt fra der de bor. Der har hun bodd før, og der bor pappan til lille jenta hennes...

¨

Kunne tenkt meg å sett hele dokumentaren om den feks finnes på nett. Noen som har sett den, eller vet hva den het? Så kanskje jeg kan søke den opp et eller annet sted...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan jo prøve å søke på bbc. de fleste som blir sendt her i norge er fra bbc....

Skrevet

Jeg så den, men husker dessverre ikke mer enn deg. Utrolig trist og hjerteskjærende...

Skrevet

Ok, skal prøve;)

Skjønner ikke hvorfor jeg akkurat vil gjenoppleve denne grusomt triste dokumentaren, men..::(

Fikk ikke med meg hele, og det irriterer meg:P

Skrevet

Ja, den var hjerteskjærende.

Første, og eneste gang jeg har grått HØYT av et TV-program. Satt å HULKA foran TV-en...

Skrevet

Er du sikker på at det var på nrk?

Kanskje du kan sende de en mail og spørre?

Skrevet

når såg du den?

Skrevet

Det er det som er, det er kjeeempelenge siden. Kanskje et år ca... tror det var i sommerferien i fjor. Dattera mi var nattevåken, så da hun endelig sovna, satte jeg meg å switcha litt mellom kanalene, og da fant jeg denne dokumentaren, langt utpå kvelden/natta. Vet at det var NRK, for jeg tenkte å se den i reprise på NRK2, men jeg fikk det ikke til...:/

Skrevet

Har googla desperat nå, hehe, og her fant jeg i alle fall det NRK skrev om dokumentaren:

http://www.nrk.no/kanal/programoversikt/?p_otr_prog_id=KOID21005305&p_otr_sendedato=20060429&p_otr_anntid=22.45&p_otr_kanal=NRK1&p_knapp=Omtale&p_artikkel_id=

Hvis det skulle gå an å se den et eller annet sted, anbefaler jeg den på det sterkeste. Men dere kommer til å grine tårekanalene tørre... hjerteskjærende... Var nesten sliten etter å ha sett den jeg...

Skrevet

Jaja, så ser jeg at linken ikke fører dit hvor jeg var...:/

Skrevet

var det eg skrev at det sikkert var bbc:P

Skrevet

den så jeg oxo!! huff!!! den var skikkelig trist...

Skrevet

Den husker jeg! Husker jeg skreik også..trist

Hun dør hjemme tilslutt..hører de siste pustene hennes på babycallen som de har is tua, så slår kameraene av og da de slår på igjen kommer mora og søsteren ned å skriker..

Skrevet

Åh, får helt vondt inni meg av å lese hva bbc skriver om dokumentaren.......... Tror ikke jeg hadde klart og sett den. Da skulle jeg i så fall låst meg inni huset, alene!!

Skrevet

Huff så tragisk. Om jeg skulle sett dette, måtte jeg ha en søppelsekk full av tørkepapir og vært heeelt alene så jeg kunne hulket høyt, uten at noen hørte meg!!

Tror ikke jeg hadde orket å se dette jeg. Nydelig jente og nydelig datter!

Gjest Rebel & soggy bottom baby
Skrevet

Uff, så tragisk... Og når hun laget film til datteren så ble jaggu kameraet stjålet? Hun virket ihvertfall som ei god jente!

Skrevet

Ååå, jeg vil se den..

Går det an å se den på bbc?

Skrevet

jeg har sendt mail til nrk og spurt om de har planer om å sende den i reprise eller har en link til et sted hvor det går an å få sett den. si ifra da hvis noen av dere finner den et sed på nett;))

Skrevet

dytter denne, i håp om at noen skal finne tak i den, for denne vil jeg virkelig se...

Skrevet

Oj, her hadde jeg fått respons ser jeg. Ja, jeg vil også se den på nytt, eller rettere sagt: få sett hele, for jeg fikk ikke med meg alt sist.

håper NRK sender den igjen, for jeg vil gjerne se den. Men da må jeg være alene med en pakke lommetørkler... gråter nesten når jeg tenker på den...

Jeg fikk heller ikke sett den på bbc sine nettsider. Så det må vel evt bli om NRK sender den på nytt for oss DIB-damer:)

Skrevet

Takk for henvendelsen.

På norsk het programmet "Kjære Courtney". NRK har sendt dokumentaren tre ganger. Aril og mai 2006, samt i reprise i juni i fjor. NRK hadde visningsrett til tre visninger, så vi har ikke rettigheter til å sende denne igjen på avtalen som ble inngått med BBC.

Det var altså BBC Worldwide som produserte denne dokumentaren, og du kan evt sjekke deres nettsider for å se om den er tilgjengelig som evt nett-tv der.

Ha en fin sommer!

Vennlig hilsen

NRK Marked- og Kommunikasjonsavdelingen,

Publikumsservice

Unni Nygård Tangen

E-post: [email protected]

Skrevet

uff, så dumt da :( Klarte ikke finne den på BBC jeg da... Håper noen lykkes i å finne fatt i den, og legger ut her... * krysser fingra og det som er*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...