Gå til innhold

Grunnstønad/hjelpestønad- ang vedtak og utbetaling


Ella28

Anbefalte innlegg

Jeg søkte om hjelpe- og grunnstønad for 3 måneder siden,og lurer på hvor lenge det kan ta før jeg får et vedtak? Det sies max 5 mnd,men hvor lang tid er det vanlig at det tar i praksis? Og er det sånn at jeg får tilbakebetalt fra søknaden ble levert,evt før det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her tok det ca 5 mnd. Og det er datoen du søkte som teller:) Husker ikke om jeg fikk noe mer fra før søknadsdatoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det tok ca 3-4 mnd, jeg fikk betalt fra og med den datoen jeg leverte søknaden. Husker ikke om jeg fikk noe for di 3 siste mnd før jeg leverte søknaden, men tror kanskje det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gutten min fikk diagnosen ADHD på oktober, skrev søknad på desember og fikk utbetalt hjelpestønad i mars. Vi fikk utbetalt for perioden oktober-mars (14500 kr) Stønaden vi fikk ble 2100 kr i måneden. Veldig greit og ha ettersom jeg valgte og korte ned arbeidsdagene for å ha bedre tid til han og for min egen del.

 

Grunnstønad fikk vi ikke (manglet 100 kr i utgifter pr måned )

Vanskelig å synliggjøre utgifter på klær og sko når man ikke har tatt vare på kvitteringer eller skrevet opp antall innkjøp.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gir diagnosen ad/hd automatisk rett på hjelpestønad? Min sønn fikk diagnosen i går hos legen. Burde jeg søke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, søk. Og du kan gjerne søke om forhøyet hjelpestønad. Tror flere har sats 2, noen også høyere enn det.

 

Har dere i tillegg stor slittasje på klær, sko osv, så kan du i tillegg søke om grunnstønad.

 

Tips om innholdet i søknadene finner du på Frambu.no, under rettigheter eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...