Ella28 Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Jeg søkte om hjelpe- og grunnstønad for 3 måneder siden,og lurer på hvor lenge det kan ta før jeg får et vedtak? Det sies max 5 mnd,men hvor lang tid er det vanlig at det tar i praksis? Og er det sånn at jeg får tilbakebetalt fra søknaden ble levert,evt før det også?
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Her tok det ca 5 mnd. Og det er datoen du søkte som teller:) Husker ikke om jeg fikk noe mer fra før søknadsdatoen.
Budeia82,m/4 jenter:) Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 Mener det tok ca 3-4 mnd, jeg fikk betalt fra og med den datoen jeg leverte søknaden. Husker ikke om jeg fikk noe for di 3 siste mnd før jeg leverte søknaden, men tror kanskje det??
sannhet Skrevet 19. juni 2008 #4 Skrevet 19. juni 2008 Gutten min fikk diagnosen ADHD på oktober, skrev søknad på desember og fikk utbetalt hjelpestønad i mars. Vi fikk utbetalt for perioden oktober-mars (14500 kr) Stønaden vi fikk ble 2100 kr i måneden. Veldig greit og ha ettersom jeg valgte og korte ned arbeidsdagene for å ha bedre tid til han og for min egen del. Grunnstønad fikk vi ikke (manglet 100 kr i utgifter pr måned ) Vanskelig å synliggjøre utgifter på klær og sko når man ikke har tatt vare på kvitteringer eller skrevet opp antall innkjøp.
kjerstiva Skrevet 1. juli 2008 #5 Skrevet 1. juli 2008 Gir diagnosen ad/hd automatisk rett på hjelpestønad? Min sønn fikk diagnosen i går hos legen. Burde jeg søke?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #6 Skrevet 1. juli 2008 Ja, søk. Og du kan gjerne søke om forhøyet hjelpestønad. Tror flere har sats 2, noen også høyere enn det. Har dere i tillegg stor slittasje på klær, sko osv, så kan du i tillegg søke om grunnstønad. Tips om innholdet i søknadene finner du på Frambu.no, under rettigheter eller noe i den duren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå