Gå til innhold

Hvor mye lån kan man ha som aleneforeldre??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg som jobber 100%, og har delt foreldrerett., betjene et lån på 1,5 mill??. Har en netto inntekt på 18 000 kr, det er uten overtid da..Har to barn, går dårlig mellom meg å sambo..og jeg tenker på å kjøpe han ut av huset...

Hvor mye lån har dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye er lånet på,og hva er årsinntekten din?

Skrevet

Er alene med 2.Jobber ikke ennå.Har lån på 1,9.

Skrevet

dem pleier å si at du kan ta årsinntekt og gange med 3-det skal du kunne klare liksom...Så da bør du vel ha ca 630000,- i året for å klare et lån på 1,9 alene...

Skrevet

Har kun OS og andre tillegg.Klarer 1,9.

Skrevet

jeg har en årsinntekt på 300 000...og trenger lån på 1, 5mill...

Skrevet

Det høres tøft ut med så mye lån.

Med 7% rente og 25 års løpetid vil du få en månedlig betaling på 10.600 hvis du låner 1,5 mill. Disponibel inntekt vil øke med en ekstra barnetrygd, barnebidrag (kommer an på samværsordning), evt andre støtteordninger. Likevel tror jeg du vil oppleve økonomien som stram med to barn... En ting er om du ønsker å leve trangt fordi du veldig gjerne vil beholde huset, en annen er om du faktisk får banken med på å låne deg 5 ganger inntekten.

Skrevet

har 1,3 i lån og bare os og det andre i inntekt...vi klarer oss, men det er snakk om prioriteringer

Skrevet

bidrag og sånne ting blir joikke regnet som inntekt..så da kommer det vel an på godviljen til banken da hvis du på os bare skal få så mye.Jeg kunne få opptil 900000,- og da var dem greie..

Husk at man skal leve og,og at renta nok vil øke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...