Hibbel Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Ungene vår er ganske små (2 og 4 år) og vi har til nå flyttet en del. Vi har ingen tradisjoner for jonsok og lurer på hva dere gjør på denne "kvelden"?
hit og dit Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Bål i stranda heime hos mamma og pappa. Ungene er oppe til langt på natt og mange naboer samles. Så griller vi og alle bidrar med ein salat eller kake til maten. Dei siste åra har det blitt meir tradisjon å lese til eksamen desverre. St.Hans dag har eg bursdag =)
Hibbel Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. juni 2008 Åh, det hørtes koselig ut. Flott feiring av bursdagen det vel? Selv om det kanskje er litt kjedelig å "dele" dagen sin slik alltid... Vi kunne self ha laga bål, men det må søkes og slikt først, så tror vi prøver igjen til neste år... Da må vi være litt tidligere ute.
Gjest Skrevet 19. juni 2008 #4 Skrevet 19. juni 2008 Hvis været blir ra så drar vu ut til hytta i skjærgården, der blir det feiring med andre på stedet regner vi med....vært der hver gang vi har reist ut, bålrenning, grilling og litt god drikke for den som vil, jeg holder meg edru som vanlig....hehe
hit og dit Skrevet 19. juni 2008 #5 Skrevet 19. juni 2008 Ja kvelden er kjempekoselig, men det er dagen etter bålfeiringa som er St.hans dag, og den får eg jo ha i fred. Ellers så synes eg det er koselig at dei fleste brenner bål og feirer MEG til langt på natta =) Heime brenner "alle" bål langs strendene, det er kjempekoselig.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 19. juni 2008 #6 Skrevet 19. juni 2008 St.hans har vi pleid å ha natursti og grilling på stranda med hele gjengen. Supre minner fra dette. Desverre har det ikke blitt noe etterat de fleste fikk barn... Da har vi bare møttes hjemme hos noen og hatt med noe mat hver-lagt ungene der. Hatt litt selvmekka quiz, da. Morro det og
Hibbel Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. juni 2008 Natursti og quis- det liker jeg... Mange fine tradisjoner her ja... Håper vi får igang noe slikt til neste år!?
Scorpiogi Skrevet 19. juni 2008 #8 Skrevet 19. juni 2008 har alltid vært om å gjøre å ha stooort bål, og så er det rømmegrøt og spekemat. men i fjor gifta vi oss på st.hansaften, så heretter blir det bål og bryllupsdagsfeiring men kan jo hende det blir rømmegrøt selv om
Skrullemor Skrevet 19. juni 2008 #9 Skrevet 19. juni 2008 Her sammles hele kommunen på an stor strand, digert bål og salg av grillmat, alltid spennende om kjerringa flyr( fra toppen av bålet).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå