Gå til innhold

Homofile foreldre..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er positiv til den nye ekteskapsloven- så vet dere det. Men er betenkt når det gjelder at denne gruppen skal få assistert befruktning.

Da først og fremst fordi jeg har flere bekjente i dette miljøet. (hvordan skal man uttrykke seg uten å bli skutt her???) En venn av familien ¨på 35 sliter med at moren kom ut av skapet og klarer ikke face dette. Han er en ellers veldig utadvendt og godt likt fyr. Men han nekter plent å innse at moren er lesbisk. Samboeren hans sier at moren er en av de "traktor- lesbene" og vil uansett være mannen i forholdet slik at et evnt barn skulle ha en form for mannsskikkelse.

En av våre venninner ble forlatt av sin mann gjennom mange år. Han gikk til fordel for en mann. de hadde to flotte jenter sammen, og hun yngste har skikkelige traumer med at pappa er blitt homofil som de sier. Jentene er store nok til å stille spørsmåls tegn med at de kan føle seg lurt fordi de ikke kan skjønne at han har vært det hele tiden, Da føler de han har forrådt moren og holdt henne for narr.

Er samfunnet vårt forberedt på "skadene" barn av homifile får? Er vi forberedt på å takle dette? Jeg aner ikke hva jeg skal si når dattern til venninna mi spør om mannen min kommer til å flytte fordi han blir homo? Det er jo søtt, men samtidig føler jeg meg ikke helt på bølgelengde da dette er en gruppe svake mennesker- disse barna. De blir mobbet på skolen. Skolene har ofte gode rutiner for forebyggende, men dette blir de mobbet av. Det gjør ikke akkurat ting bedre å gå inn i en 6 eller 7. klasse og fortelle om sex, tiltrekninger og homofili for å usakdeliggjøre dette. Det blir bare mer mobbing..

Hva tenker dere om dette? Og jeg ønsker spesiellt svar fra mennesker som ikke er spesiellt negative til homofile, eller overbegeistret. Sånn midt på treet, hvor vi har lov å ha litt skepsis til temaet,,,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du tar opp har vel forholdsvis lite med fenomenet homofile foreldre å gjøre, og langt mer med barn som reagerer negativt på foreldrenes brudd.

Barn av homofile mobbes ikke i større grad enn andre barn. Om noen mobbes må skolen håndtere dette med sine vanlige rutiner mot mobbing, det er jo nærmest selvsagt.

Hva tenker du selv - at man skal forby homofile å få barn? Det ville jo ikke forhindre noen av de situasjonene du beskriver, snarere tvert i mot.

Skrevet

Barn ser kanskje annerledes på det om de er oppvokst med to foreldre av samme kjønn. Kan ikke sammenlignes med det å være gift først - for så å "finne ut" at man er homofil. Det at mamma plutselig blir lesbisk kan jeg forstå er traumatisk for et barn, men det er jo ikke saken her.

Skrevet

må si jeg er for at de skal få gifte seg å alt det der, men er litt skeptisk til det at de skal bli foreldre! for all del de kan være like gode foreldre som "oss" andre(mor og far) men vet jo at det er masse fordommer i forhold til dette! å jeg tror den første generasjonen som nå kommer vil få det ganske tøft med tanke på mobbing osv ja! men synes jo det blir helt feil å nekte noen det å få barn eller adoptere barn bare pga at de homofile!! er nok bare våres holdninger og fordommer som må tvinges vekk! å det synes jeg er helt riktig, for det er jo vi(ikke homofile) som gjør det hardt og traumatisk for dem! det viktigste er vel at de vokser opp i et lykkelig hjem med 2foreldre som er glad i hverandre! har vel ingenting å si om det er mann/dame, mann/mann eller dame/dame???så lenge det er et lykkelig og sunt hjem hvor barna føler seg trygge og har det godt! et homofilt par kan vel på lik linje som oss gi barna våre dette!??

så jeg synes det er flott at de kjører på å får likestilling, er på tide at de får komme ut av diskrimineringen! er jo tross alt i 2008!!!

så selv om det er uvant for meg å ta stilling til dette så synes jeg at det er mer mine holdninger som er problemet ikke deres! er vi som må gi oss ikke dem!! men er enig i at det føles unaturlig akuratt nå....

Skrevet

Enig med hun over. Det er noe helt annet naar man plutselig staar i en helt annen situasjon enn den man har blitt vant med enn hvis man "helt fra begynnelsen av" har hatt to foreldre av samme kjoenn.

Skrevet

Tror de barna HI snakker om hadde reager likt om de fikk vite at mor eller far har hatt et forhold på si i flere år og det førte til brudd, uansett legning.

Skrevet

Er enige med dei over her som seier at problemene til barna du nevner bunner meir sannsynlig i bruddet og ikkje fra homofile foreldre.

Kjenner til fleire eksempler der barn har vokst opp i eit hjem med to mødre og det ikkje har ført til nokon problem. Der eg kjem i fra var det ei mor som fann seg ein mann som tidligare hadde vert dame. Me syntes det var litt snodig med ein gang, men ingen mobba ho, og jenta lei inga nød. (dette var til og med langt ute på bygda)

Så mi erfaring tilseier at samfunnet er klar for dette.

Skrevet

Jeg og er enig med de over her. Et sammlivsbrudd er vanskelig for barn å takle og så skal de venne seg til en ny situasjon også.

Jeg kjenner "barn" som har vært i både den ene situasjonen og den andre. De som har fraskilte foreldre og pappa feks har gått fra mamma og til en annen mann, lider ingen nød. Hun jeg kjenner som har en slik situasjon er nå voksen dame på over 30 og jo eldre man blir jo mer skjønner man. Hun elsker pappaen sin og den nye ste pappaen over alt på jord!

Jeg kjenner også barn som er oppvokste med homofile foreldre, og de blir hverken mobbet eller har det fælt. De elsker foreldrene sin over alt på jord og har det trygt og godt!

Jeg tror ikke det du spør etter er et særskilt problem blandt homofile, barn sliter like mye uansett hvorfor foreldrene går fra hverandre. Det er tungt å skulle takle.

For meg blir det litt feil å stigmatisere det som et kommende problem blandt homofile foreldre!

Skrevet

"Den første generasjonen som nå kommer"? Den første generasjonen barn med åpne homoforeldre er voksne for lengst. Og de har vært forsket en hel del på. De har det fint. De som vokser opp nå har det fint. De mobbes ikke mer enn andre, de er psykisk stabile og helt gjennomsnittlige mennesker.

Dette at barna mobbes i større grad enn andre er og forblir en myte. Videreformidlet av de potensielle mobberne selv.

Ungene mine har to mødre. De går i skole og barnehage med alt fra konservative muslimer til barn av erkekristne og FrP-ere. Og det er ikke et problem. De mobbes ikke. De lider ikke. Det går helt fint, ellers takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...