Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Jeg og kjæresten har fått to barn. Og vi var enige om å ikke få flere, siden jeg har gjennomgått to harde svangerskap og fødsler. Nok er nok, om dere skjønner. Men, så har jeg begynt å tenke litt på om jeg virkelig vil legge det på hylla. Det har virket så endelig. Vi er ikke 30 enda, jeg har syntes at det er en altfor stor avgjørelse å ta så tidlig. Eller mens vi er så unge. Men han vil ikke ha flere barn, han blånekter, og jeg respekterer det. Likevel hadde vi sex ubeskyttet et par ganger. Jeg bruker ikke prevensjon siden det ikke er så lenge siden jeg fødte, har ikke vært sikker på prevensjon rett og slett. Den siste uken har jeg følt meg rar. Hormonell, nesa har vært tett, kjøttdeig lukter plutselig pyton, har mensmurringer så det holder, omtrent hele tiden de siste 3 dagene. Jeg begynte fort å telle dager og kom frem til at jeg er på dag 27 i syklusen nå. Jeg fikk et lite snev av panikk og tok en test. Den så helt negativ ut, og jeg pustet både lettet og skuffet ut. Men så kikker jeg på den igjen, det er en skyggestrek der. Den er så svak at man må legge godviljen til, men den er jo der. Har ikke turt å si noe til kjæresten, for den er så svak at jeg må nesten ha forstørrelsesglass for å se noe:S Mine syklus pleier å være ganske lange, 30- 35 dager, så jeg har jo tatt testen altfor tidlig også. Jeg tenkte jeg skulle vente et par dager med å ta ny test. Altså på fredag, da er jeg alene her også. Så om krysset er sterkere da så får jeg tid til å hente meg inn. Men om jeg er gravid, hvordan skal jeg få sagt det til kjæresten min? Han vil jo ikke! Og han vet jo at jeg kan bli gravid. Hører med til historien at jeg ikke har lett for å bli gravid. Men jeg er likevel redd, utrolig redd. Nå har jeg gått rundt med et falskt smil i hele dag, og må det i morgen også. Tenk om! Tenk om han tror jeg har lurt han? Det har jeg virkelig ikke, så smålig og barnslig er jeg ikke. Vet ikke hva jeg mente med dette innlegget, lufte litt tanker kanskje. Uansett, til den som leste - ønsk meg lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Lykke til! Kanskje han skifter mening når dere står midt oppi det...?
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 hvorfor skulle han tro at du har lurt han?? tror han at du bruker prevensjon da?
Miss Misantrop Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 Det er så mange som mener at kvinnen lurer mannen når hun blir gravid. Merkelig hvor hjernedøde de tror disse mannfolka er. Hvis man har sex kan det bli barn, med eller uten prevensjon. Mitt råd til deg er at du venter til ikm og tester da. Før det syntes jeg ikke du skjuler noe for han. Du vet jo ingenting ennå. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 Nei, selvfølgelig vet han jo at jeg ikke bruker prevensjon. Har gått i kondomer her. Trodde vi var i en sikker periode når vi hadde sex. (jada, jeg vet at det var dumt, jeg burde visst bedre)
Kjukka Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 Hvis typen din vet at du ikke bruker prevensjon, så må han jo være klar over at du kan bli gravid. Han må jo forstå at du ikke kan bestemme at du vil bli gravid eller ikke, så lenge dere ikke bruker noen form for prevensjon...
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #7 Skrevet 18. juni 2008 Hei! ;o) Ville bare si at du må ikke ta sorgen/gleden på forhånd, prøv å slapp av og vent til du får tatt en ny test. Skjønner så klart at dette ikke er enkelt. Om du er gravid så er du gravid, om ikke så er du jo ikke det. Uansett så har du sikkert et så pass sterkt forhold med mannen din at det er noe dere kan komme dere gjennom? I så fall må du jo bare sette deg rolig ned å prate med han. Det er jo faktisk like mye hans ansvar å beskytte seg (sikker sex) som det er ditt. Og om han vet du ikke bruker prevensjon er det jo alltids en risiko å bli gravid. Han vil nok ikke tro at du har lurt han. Du må bare forklare deg skikkelig, dette klarer dere uansett! Hvis du er gravid, tror du da han vil "tvinge" deg til å ta abort? Eller vil han være tøyelig når det først er noe i magen din, om du skjønner? I et forhold er man jo alltid 2 personer, begge skal ta ansvar, ha respekt, gi respekt, og støtte hverandre i vanskelige situasjoner. Jeg regner med dette er noe som inngår i deres forhold siden dere har 2 barn sammen, og du kunne tenke deg ett til selv om mannen din har nok med de 2 dere har fra før. Uansett om du er/ikke er gravid nå, er nok ikke siste ord sagt i denne sammenhengen, samtalen om barn vil nok komme opp igjen om du har lyst på flere. Dette betyr selvfølgelig ikke at du ikke respekterer han eller hans ønske, men at du har et ønske selv som dere må snakke om og virkelig finne ut av hva dere skal gjøre. Prøv å slapp av litt til fredagen du, og ta en ny test da;) Så får du gi beskjed her inne hva testen da sier! Uansett ønsker jeg deg kjempe mye lykke til uansett hva testen viser;) ordner seg gjør det helt sikkert uansett, bare vær sikker på forholdet deres og det dere har sammen;) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå