dimeglio Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Han spiser naa ca halv porsjon risgròt paa kvelden etter flere uker med smaskpròver. Vi begynte fòrst med maisgròt til lunsj, men han fikk saa luft i magen. Risgròt gikk bra, og for noen dager siden begynte vi aa gi paa kvelden istedet for til lunsj. I dag gav jeg en liten smakspròve paa potetpure til lunsj, fordi legen her (i italia-bakvendtland...) maste om at naa maatte han begynne med pasta, grònnsaker, buljong, parmesan og kjòtt..... Og hun var sjokkert over at jeg fremdeles ammet og ikke hadde tenkt til aa gi meg med det fòrste...Men burde jeg ikke egentlig vente til vi er oppe i full porsjon gròt paa kvelden? Eller spiller det ingen rolle saa lenge jeg bare kun gir et par teskjeer fòr eller etter pupp? Jeg vil ikke gaa for fort frem, men det er ogsaa sant at gutten min er stor baade i alder og stòrrelse og trenger tydelig mer mat (han sover mye bedre etter gròten!!!) Noen tips? Hvordan er forresten rutiner paa mat og soving paa deres 6-7 mnd gamle babyer? Naar og hvor mye sover og spiser de?
The most famous Ludder Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Haha, italienere altså, morsomme folk :-) Amming er anbefalt frem til 1 år ihvertfall, så fortsett med det. Hvis han trenger mer mat, så øk til en hel porsjon grøt om kvelden, vi innførte det i løpet av en uke, og så en porsjon middag... Her har vi det sånn (ca-tider): tidlig morgen: pupp morgen: pupp 11.00: fruktmos + pupp 14.00: pupp 16.30: middagsglass 19.30: grøt, stell og pupp til slutt sover fra 20.30 til 08.00 ca. en lur før 11.00 en lur før 14.00 en lur i 16-17-tiden alle på alt fra en halv time til halvannen...(som oftest en halv)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå