Gå til innhold

Hodet festet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jormor idag og hu sa hodet var festet allerede.. er førstegangsfødende og i veke 33, kan dette ha noe å si om kva tid babyen kommer? Har liksom høyrt at når hodet er festet så er det ikkje så lenge igjen til fødsel..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det har nok ikke så mye å si. Hodet fester seg ofte tidligere på førstegangsfødende. Men det har ikke noe å si på når fødselen kommer. Legen sjekket hodet på babyen min i dag og det var festet. Spurte om det hadde noe å si, men han sa nei... :-(

Skrevet

Okei.. takk for svar:)

Skrevet

eg var hos legen i beg av denne mnd, og da va han festet..legen min sa at det va mulig at han kom tidligere, ble helt i hndre jeg, men så kom alle som jeg fortalte det til og sa at det mtte jeg ikke håpe ppå for ditt og datt...så min glede blei litt ødelagt der....:S

Men legen sa at det var mulig, så går med det han sa i tankene jeg og håper:)

Skrevet

Det er vel heller sånn at når hodet er festet, kan ting skje når som helst. Det kan skje i dag og om fire uker (som er maks for meg!!!). Jeg prøver bare å finne ut av den livmortuppen jeg. Hehe

Skrevet

Hva er det med den livmortappen da???:)

Skrevet

Hvis den er myk og flat er du moden og fødsel er rett rundt hjørnet, er det en hard tupp, er du ikke moden.

Du skal visst finne den hvis du stikker fingeren så langt du klarer opp i skjeden. Jeg prøvde, men kjenner egentlig ingenting. Ikke en flate og ikke en tupp. Tenkte jeg kanskje hadde for kort finger, men min søster sa det skulle være fult mulig å kjenne. Så jeg skjønner egentlig ingenting. Huff, hehe.

Skrevet

Hehe..oki...huff...må vel prøve det jeg da:D

Hva vi prøver og gjør for å finne ut hvor nærme vi er:D

Skrevet

Du har jo termin en dag etter meg du:) spennende:)Blitt fødeklar du da :D

Skrevet

Jepp fødeklar i dag (i morgen egentlig da). Da er vi jo like langt på vei!! Så gøy! Hva venter du? Ja du må kjenne etter den livmortappen. Kanskje du finner ut om du er moden eller ikke!

Skrevet

Og ja det er rart hvor mange ting man faktisk gjør når vi er utålmodig! Mamma er allerede ganske oppgitt over alle de merkelige tingene jeg gjør, som å spise grøt med kanel, gå i trapper, bringebærbladkapsler og så videre.. Er ikke det at jeg er så gal etter å få henne ut nå, men vil gjerne ha henne før termin :-) Vil ikke gå på overtid!!!

Skrevet

Skal få en liten gutt jeg:) Gleder meg sånn...og bør få an før, blir gal om jeg m gå overtid:)

Skrevet

Hehe, ja vi får satse på det! Da er det sengen neste hos meg, så du får ha en god natt med masse fødestøv og modningstikking! Hehe. Så må du holde meg oppdatert da!

Skrevet

Jepp...det samme til deg...hhar sendt deg en post:) God natt:)

Skrevet

sist festet det seg i uke 32, fødte 10 dager før termin.

nå er jeg i uke 34, hodet er festet. jeg har mye nedpress, rielignende smerter, føler meg dårlig og har mye vondt. men de sier nå at det ikke er noe så vet ikke jeg. var ikke sånn sist men. får håpe han holder seg inne en stund til hvertfall.

Skrevet

Hodet mitt festet seg i 32+3...har liksom ikke den magen helt oppunder puppene mine..men håper han holder seg der inne litt lenger:)

Fikk beskjed av lege på sykehuset at det var vanlig at det festet seg i uke 34 ca på førstegangsfødene...så det var jo litt tidlig..

Skrevet

Du kan nok gå en del uker enda. I mitt første svangerskap festet hodet seg i uke 34, og jeg gikk nesten to uker over termin. Så har dessverre ikke så mye å si :( Men det er jo godt å vite at babyen har lagt seg i rett leie, er festet og kommer til å ha hodet ned når fødselen starter da :)

Skrevet

Min festet seg allerede i uke 29+3

Disse nye plagene var jo unormale for meg så jeg måtte da ta meg en ekstra tur til legen. Å da kjente hun på magen min å kunne fortelle at lillemann har lagt seg klar. Men hun sa at det var helr normalt for førstegangsfødene at han la seg tidlig ned og festet seg. Har også en infeksjon i underlivet som kan gjøre at jeg føder for tidlig, så jeg er så spent på når han kan kommer=))) Er nå i uke 30+3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...