Gjest Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Eller det blir litt feil, jeg skjønner jo at dere elsker barna deres. Men sier dere "Elsker deg" eller "glad i deg"? Mange av mine venner sier at elsker deg er rart, og noe man sier til sin kjære. Men mine foreldre sa alltid "elsker deg" til meg, og pleier å si det til den lille i magen. Er det rart synes dere?
It's all about me Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Synes en skal si det en selv finner mest naturlig jeg. Selvfølgelig elsker jeg lillegutt over alt på jord, men sier glad i deg til han. Det har bare blitt slik.
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 Jeg elsker jenta mi over alt i hele verden og selvfølgelig sier jeg det til henne også Hvorfor i all verden skal man bare kunne si det til kjæresten min? Jeg elsker dem begge, men jeg er FORelsket i samboeren min i tillegg, er jo ikke forelsket i snuppa selvom jeg elsker henne..
Mamman til kasper og Elise Skrevet 19. juni 2008 #4 Skrevet 19. juni 2008 Sier begge deler vi:) Sambo er svensk og der sier de elsker deg til hverandre uansett om det er til mamma eller søster:) Men det er som mami sier...man er jo forelsket i kjæresten sin i tilegg...
M by M Skrevet 19. juni 2008 #5 Skrevet 19. juni 2008 Jeg sier "glad i deg" til datteren min flere ganger om dagen og koser og klemmer masse. Men sier "jeg elsker deg" til samboer.
mamman til juliprinsesse Skrevet 19. juni 2008 #6 Skrevet 19. juni 2008 Vi kommer til å si glad i deg til henne, vi har prata om det og for oss blir det litt rart å si at vi elsker henne, vi gjør jo det, men føler det mer riktig å si at vi er glad i henne. men man må jo få si det man føler er det rette :-)
nr.4 i oktober Skrevet 19. juni 2008 #7 Skrevet 19. juni 2008 Jeg sier både glad i deg og elsker deg til både barna og sambo.
ChellBell - har født! Skrevet 19. juni 2008 #8 Skrevet 19. juni 2008 Kunne aldri falle meg inn å si "elsker deg" til barna mine isj... helt feil
Sol Skippertaksdronning Skrevet 19. juni 2008 #9 Skrevet 19. juni 2008 sier glad i deg, elsker deg og love you baby til ungene mine jeg. og det r så kos når de sier det tilbake, eller kommer og hiver seg rundt halsen og sier det først.
Gjest Skrevet 19. juni 2008 #10 Skrevet 19. juni 2008 Hehehe jeg synes det er så rart at folk kan si at de elsker ungene sine til andre men ikke direkte til dem!? Hvis man elsker barna sine så ser jeg bare ikke hvorfor man ikke kan si det også.. En ting var jo om man "bare" var glad i ungene, men hvis man har følelsene så hvorfor ikke fortelle om dem?
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 19. juni 2008 #11 Skrevet 19. juni 2008 Jeg bruker begge deler til datteren min jeg, og kommer til å gjøre det samme til tulla i magen
Promp Skrevet 19. juni 2008 #12 Skrevet 19. juni 2008 Vi sier begge deler! Det går mest i jeg er glad i deg, det kan vi si hver dag! Jeg elsker deg er ikke rart å si til barna sine! De har ikke vondt av å høre at de er elsket og verdsatt!
Gjest stockholms tjej Skrevet 19. juni 2008 #13 Skrevet 19. juni 2008 Aprilmamma06 med spire i magen hon har rätt der for i sverige sier vi jag älskar dig till mamma och pappa, familjen liksom. (finns ju sikkert noen som ikke gjør de) skjønner ikke at de er et problem... Men de er jo og va man er vokst opp med selfølgeli...=) Men syns ikke at:( Jeg er gla i deg) sier like mye som : (Jag älskar dig) så jeg kommer si til min lille gutt som jeg venter at jag älskar honom=) Jeg syns at man sier: jeg er gla i deg til veldigt gode venniner.
Herkules Skrevet 19. juni 2008 #14 Skrevet 19. juni 2008 Når jeg tenker så tenker jeg at "jeg er glad i deg " er det jeg ville sagt til et barn, men når jeg er sammen med min nydelige blide solstråle så så klemmer jeg ham inntil meg og sier "jeg elsker deg" Så jeg sier begge deler faller meg helt naturlig. og elsker deg kommer spontant for det er jo slik jeg føler det
Gjest Skrevet 19. juni 2008 #15 Skrevet 19. juni 2008 "glad i deg" er mer for venner og øvrig familie i mine øyne.. Her i huset elsker vi hverandre, alle sammen=) Da dattern min var liten skulle hun en gang poengtere hvor mye hun elsket oss og sa "elsker deg hundre tusen"..Dette har vi aldri glemt, så nå sier vi det til barna=)
enik<3M06&L08<3 Skrevet 19. juni 2008 #16 Skrevet 19. juni 2008 jeg sier elsker deg, til sønnen min om kvelden når han legger seg, men ellers om dagen sier jeg glad i deg... vet ikke hvorfor, men den "elsker deg" er mer naturlig og si når det bare er meg og han:) jeg elsker han jo, så hvorfor ikke si det? glad i deg sier jeg til gode venner og familie, barna mine og samboeren min elsker jeg:)
MorLykkelig Skrevet 19. juni 2008 #17 Skrevet 19. juni 2008 Pleier å si Elsker deg, når han skal sove. Men sånn i det daglige går det stort sett i Glad i deg.
trollmamma Skrevet 20. juni 2008 #19 Skrevet 20. juni 2008 Seier "glad i deg" både til min mann og barna. Elsker dei jo over alt på jord, men å sei "elsker deg" på min dialekt, høyres mildt sagt snålt ut.
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #20 Skrevet 20. juni 2008 Ja, det gjør jeg. Og sier det hver dag. Det er forskjellige måter å elske noen på, og jeg elsker ham ikke på samme måten som jeg elsker min mann. Synes det blir så spinkelt å si at jeg er glad i ham, for det stikker så mye dypere enn som så. Man føler jo kjærlighet for sine barn, selv om det ikke er noe erotisk i det, som det f.eks er i den kjærligheten man har for en kjæreste. På samme måte kan man elske dem uten at det trenger å være noe "ekkelt" eller "spekulativt". Vi må ikke bli redde for å uttrykke de følelsene vi har for våre barn i frykt for at det skal knyttes opp mot noe erotisk. Kjærlighet er så mangt og er heldigvis ikke forbeholdt kun én person.
Mamsen87 :) Skrevet 20. juni 2008 #21 Skrevet 20. juni 2008 Jeg sier at jeg elsker han. Det er jo det jeg gjør, så hvorfor si "glad i deg" istedet?
nussie Skrevet 20. juni 2008 #22 Skrevet 20. juni 2008 Elsker jenta mi over alt på jord og sier det til henne flere ganger hver dag:)) Og hun sier det til meg også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå