Gå til innhold

8 uker, lagt på meg??!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 8+5 uker i dag. jeg er en av de som ha slitt med mye kvalme og til tider oppkast. har derfor ikke fått i meg særlig med mat. det er ikke mye som frister, og når jeg spiser det jeg har lyst på, blir jeg kvalm, og klarer ikke spise det flere ganger. ond sirkel :P jeg er slank, med et par ekstra kilo kanskje, men til vanlig er magen ganske flat. er vel ganske vanlig at magen føles litt tyngre og man må kanskje anstrenge seg litt ekstra for å holde den inn når man har spist en del. men den siste uken har det vært sånn HELE tiden! føler meg skikkelig oppblåst, skulle nesten tro at jeg hadde spist en hel kake hver dag, enda jeg spiser mye mindre enn normalt. flere som har opplevd dette? vet det ikke er babyen som tar plass, men liker tanken hehe. er kanskje vanlig med oppblåsthet tidlig i svangerskapet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det på samme måte som deg, er i min 8 uke jeg også. Føler meg stinn og oppblåst, er bare om morgenen at magen er relativt flat. Etterhvert som dagen går står den mer og mer ut:) Vekten viser det samme da. Vil tro at det er livmoren som vokser og presses litt utover?

Skrevet

He he, måtte le litt av dette. Kjenner meg nemlig igjen! Jeg er ni uker på vei og føler at magen står. Virker oppblåst. Men sliter jo ikke med masse luft i magen så det virker jo litt rart. Orker liksom ikke å holde den inne eller ha noe som strammer. Har gått ned en kilo, men magen føles som sagt større... Godt det er flere :-)

Skrevet

Jeg også! Men jeg har ikke akkurat vært så veldig tynn fra før av, og begynte med trening og alt før jeg ble gravid... men nå orker jeg i allefall ikke det! hehe... Irriterende, ser jo ut som om jeg er godt på vei

:( kjedelige greier...

Skrevet

Husker dette fra da jeg gikk gravid med jenta mi..

hele slekta trodde det var tvillinger på gang,for de hadde ikke sett en sånn mage ved uke 12.. :P (de fikk ikke vite det før)

var som en ballong fra uke 8..

Skrevet

Me2... Men jeg har mye luft i magen da.... Var på kontroll hos legen i begynnelsen av uka, og jeg hadde faktisk også lagt på meg en 2-3kg. Har ikke spist så veldig annerledes egentlig, men har jo kutta ned på trening, så det merkes vel. Håper trøttheten gir seg om noen uker sånn at jeg kan være mer aktiv igjen, akkurat nå har jeg mer enn nok med å gå på jobb :) Buksene mine (de er ganske lave på livet) er vonde å ha på pga at den nederste delen av magen faktisk har begynt å utvide seg litt, så jeg håper på sol og sommervær snart sånn at skjørt og kjoler kan taes i bruk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...