Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 har så lyst å slutte med pencilin kuren, skal på stoor fest imorgen og vil drikke vin har gledet meg veldig lenge, så har jeg 2 dager igjen av kuren. Blir jeg dårlig igjen hvis jeg slutter nå ?
moota m storebror&lillebror Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Ja det er viktig og du burde ta den ferdig! Men hadde sikkert hatt det samme spm selv he he =)
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 moren min har aldri fullført en pencilin kur, og har alltid gått bra med henne ?
blockarella Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 Det er bare en gammel myte at man ødelegger effekten av penicillin-kuren dersom man drikker alkohol - det spiller ingen rolle... :-) Når det er sagt, så ville jeg nok tatt det bittelitt med ro i hvert fall - pillene kan gjøre at effekten av alkoholen blir litt annerledes. Piller og alkohol er jo sjeldent en god kombinasjon... :-)
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 det er sånn det utvikles resistente bakterier!!!! alle antibiotikakurer SKAL fullføres. ikke bare fordi du skal bli frisk, men også fordi vi ikke skal få bakterier som ikke antibiotikaen virker på. det rammer ikke bare deg, men også alle andre.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 Du MÅ fullføre kuren... Dersom du slutter før kan dette føre til at du blir resistent mot den pencilien du bruker nå .. Dette er svært viktig! Alltid fullføre pecilinkur. Du kan fint drikke vin i morgen, selv om du går på pencilin.. (Regner med at du ikke du har tenkt til å drikke til du kaster opp medisinen igjen da, hehe).
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #7 Skrevet 18. juni 2008 tok pencilin og drakk engang ble veldiiig dårlig av det, da var jeg ung også da men vet ikke om det var bare mengden med alkoholen eller pencilinen som gjorde det. Men har ikke så utrolig lyst å prøve igjen, men jeg har virkelig gledet meg til imorgen, det er en avslutningsfest for meg og det blir masse grillmat og vin! Så urettferdig
Guttemamma75 Skrevet 18. juni 2008 #8 Skrevet 18. juni 2008 Grunnen til at man alltid skal fullføre en antibiotika kur er faren for utvikling av resisitens.. Bakteriene som forårsaker infeksjonen blir slått ned men ikke helt utryddet om man ikke tar hele kuren - og dermed kan de sterkeste bakteriene overleve og bli motstandsdyktige mot antibiotikaen.. Dette er et STORT problem og det er kjempeviktig at folk tar hele kuren de har fått med antibiotika ellers risikerer vi alle en fremtid hvor antibiotikaen ikke virker på selv helt uskyldige infeksjoner.. Tidligere sa man at man ikke skal drikke alkohol når man tar antibiotika men hovedgrunnen til dette er risikoen for å glemme en dose mer enn at det på noe vis er farlig.. Mao - om du føler at du MÅ drikke er det altså bedre å drikke OG ta antibiotikaen enn å drikke og slutte og ta antibiotikaen...
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #9 Skrevet 18. juni 2008 okei, jeg satser på det går fint å ta noen glass vin, kanskje 2-3 da ? skal absolutt forsette å ta pencilin kuren!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #10 Skrevet 18. juni 2008 Du kan fint drikke vin på antibiotikakur:) Du kan drikke deg full, også Bare ikke drikk så mye at du spyr;) og så må du huske neste dose. Problemet med å avbryte kuren, er som sagt over her; du kan være med på å utvikle motstandsdyktige(resistente) bakterier. Disse bakteriene har "lært" seg å tåle den antibiotikaen du har tatt, siden de overlevde kuren. Dermed er det ikke sikkert antibiotika virker neste gang. Og smitter du andre med disse bakteriene, så får de samme problemet med at antibiotikaen ikke virker.... Det utvikler seg da "tøffere" bakterier. Og til slutt virker ingen medisin mot dem. Du har vel hørt om de tøffe sykehusbakteriene? Tar du ikke kuren ut, så kan du være med på å skape like hissige bakterier....
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #11 Skrevet 18. juni 2008 Jeg måtte gå på antibiotika når jeg hadde klamydia, skulle gå på den 1 uke, men tok den bare i 5 dager får jeg skulle på fest til helgen..Gjett hvem som fik tilbake alle symptomene etter en uke da? Det var meg..Og antibiotikaen hadde ikke tatt knekken på klamydiaen !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå