Gå til innhold

ringte for å stoppe bostøtten i dag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

siden eg mistenke at eg kommer til å tjene over grensen med sommerjobben og kanskje litt ekstrajobb ved siden av studiene til høsten.

Men... siden den er regnet ut etter ligningen så sa hun på bosøttekontoret at eg skulle bare la den gå til den ble stoppet (når 2008 ligningen gjelder)

sier jo ikkje nei takk til pengene.. men blir jo litt skeptisk, meg som sikkert en del andre her inne stoler jo ikkje alltid på at de på nav og kommunen osv alltid har full kontroll over ALT..

noen som vet at dette er riktig? skal eg virkelig ta i mot pengene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er ikke noe kløpper i bostøtte siden denne støtten aldri har intresert meg.

men jeg er temlig sikker på at det er riktig. vet om i hvertfall 1 her inne som får bostøtte selv om hun jobber fult, fordi det regnes ut av fjorårets ligning

Skrevet

Du kan tjene så mye du vil i år(millioner om du vil;)), siden det går etter ligningen:) Men går du over inntektsgrensen i år, så får du ikke bostøtte til neste år. ikke uten at du går drastisk ned i inntekt da, og slik kommer under regelen om å bruke dagens inntekt som grunnlag.

Slapp av; pengene er dine, og du kommer ikke til å måtte betale tilbake:)

Skrevet

Og husk det at inntekt etter ligning ikke helt er det du har inn i år, så det er ikke sikkert du går over likevel. Dermed kan det være at du får neste år også. Husk det er noen fradrag på ligningen + at slikt som barnetrygd og bidrag osv ikke blir tatt med ved bruk av ligning. Det blir bare tatt med om du bruker dagens inntekt.

Skrevet

jøss takk jenter! så deilig da.. :D

Skrevet

hva er grensa for å få bostøtte egentlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...