Gå til innhold

Blir jeg snytt av NAV???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i mamma perm nå, med 80% lønn, gikk rett ut i ferie, 6 uker, men ble sykemeldt etter 4 uker, og vært det siden. (og kommer til å forstett med det en stund) jobber i kommunen. Lønningskontoret( som har 0 peiling) påstår at de skal forsette og betale meg 80 % lønn til jeg begynner å jobbe igjen. jeg mener 100 % lønn. Har 100 % stilling, og har hatt det mange år i denne jobben. Noen som vet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ikke sikker, men jeg synes det høres rett ut at du skal ha 80% jeg da.... For det er jo det du skulle ha hatt utbetalt allikevel.

Skrevet

jeg gikk rett fra permisjon til sykemelding, å fikk da 100 % , ikke de 80% jeg fikk i permisjonen.

Skrevet

var ferdig med mamma permen i mars:)

Skrevet

Du er sykemeldt fra 100% stilling, ikke 80%, så jeg mener de snyter deg ja. Ta kontakt med nav og få dem til å ordne opp

Skrevet

Ikke at jeg vet det, men det høres logisk ut at du skal ha 100%, når du er ferdig med permisjonen og skulle startet på jobb.

Er det ikke noen andre du kan spørre om akkurat det, tillitsvalgt eller forbundet du er medlem av, om du er det.

Skrevet

såååå bra:) mener at det er sånn det skal være. Men kommunen mener ikke det. Prøvde å lese meg fram pånav, men sto pent lite der

Skrevet

Ah, misforsto ovenfor jeg!

Hvis du er ferdi med permisjonen og har "begynt på som vanlig" dette gjelder vel også ferie mener jeg, da skal du vel ha 100%?! Da er du jo ferdig med den 80% perioden din! :)

Gjest irismor
Skrevet

Hvis du egentlig er ferdig med permisjonen og tilbake på jobb. Ja da skal du ha lønn etter den stillingsprosenten du har ergo 100% lønn. Hvis ikke lønningskontoret har peiling ja da bør de se seg om etter nytt yrke. Det er jo jobben deres å kunne dette.

Skrevet

Jeg er dog enig med NAV jeg, sykepengegrunnlaget ditt er jo det du HAR tjent ikke det du KUNNE ha tjent.

Så jeg mener NAV har rett... Og nå skal jeg inn og lese på NAV for å se om jeg finner noe;)

Skrevet

tusen takk for svar alle sammen:) er medlem av fagforbundet. skal involvere de om ikke lønnongskontoret ordner opp. skal høre med nav i morgen også. vil ikke gi meg med denne saken før jeg har fått det svart på hvitt at jeg ikke får mere en 80% lønn. Inkompitente idioter de på lønningskontoret. har gjort maaaange feil de siste årene.

Skrevet

hun har jo da egentlig gått ned i stillingsprosent i permisjon hvis vi skal se det på den måten, men nå er hun jo tilbake i full stilling og skal jo ha betalt etter det.

Skrevet

NAV tar utgangspunkt i hva du har tjent de siste 4 ukene før du ble sykemeldt, evt i ditt tilfelle, de siste 4 ukene du hadde lønn før du ble sykemeldt.

Fremkommer her;

Sykepenger fra arbeidsgiveren.

Sykepengegrunnlaget er den inntekten som sykepengene blir beregnet etter, dvs den gjennomsnittlige ukeinntekten din i en nærmere bestemt periode før du ble arbeidsufør, som regel de siste fire ukene. I arbeidsforhold med skiftende arbeidsperioder eller inntekter kan en lengre periode legges til grunn. Dersom du har fått varig lønnsendring i løpet av de siste fire ukene, regnes inntekten fra lønnen ble endret. Bare arbeidsinntekt er med i sykepengegrunnlaget. Særgodtgjørelse som bilgodtgjørelse, diett o.l regnes ikke med. Heller ikke overtids- eller feriegodtgjørelse.

Sykepenger fra folketrygden.

Den aktuelle ukeinntekten omregnes til årsinntekt. Dersom denne inntekten avviker mer enn 25 prosent fra den pensjonsgivende årsinntekten, skal sykepengegrunnlaget likevel svare til den sistnevnte inntekten, som regel beregnet på grunnlag av gjennomsnittet av de pensjonspoengtallene som er fastsatt for de tre siste årene før du ble syk.

Sykepengegrunnlaget kan ikke overstige 6 ganger folketrygdens grunnbeløp (6G).

Ved gradert sykmelding har du rett til sykepenger tilsvarende graden av arbeidsuførhet. Sykepengene kan graderes fra 100 prosent ned til 20 prosent.

Skrevet

Jeg rakk å jobbe 3 uker etter permisjon før jeg ble sykemeldt jeg, og fikk da 100% utbetalt i sykepenger. Hadde gått opp i lønn de 3 ukene, og det gjaldt også.

Skrevet

Du skal nok dessverre ha 80% ja... De går utifra det du har hatt frem til nå som er 80%.

Ferie er ikke medregnet.

Så hvis du skulle blitt gravid i permisjonstiden og hatt 80% videre så hadde du fått 80% av de 80% du har nååå Skjønner?

Nav er, uff, kjipe.

Skrevet

så, hvis jeg jobber feks 1 dag da, så vil jeg få 100% lønn da? eller må jeg jobbe 4 uker?

Skrevet

problemet mitt er at jeg ikke kan gå tilbake i jobb, og er gravid igjen. så jeg må få opp lønnen til 100% igjen , så jeg kan ta ut 80% neste permisjon

Skrevet

Det der stemmer ike lenesan! Hadde hun gått fa permisjon til permisjon hadde hun fått utbetalt det samme om hun fremdeles hadde valgt 80% utbetaling. Altså 100% av de 80% hun hadde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...